F-Secure stopt per 1 december met Internet Security

[F-Secure Internet Security & Anti-Virus reaching End of Life — F-Secure Community](https://F-Secure geeft aan te stoppen met Internet Security)
Ik ben benieuwd of de anti-virus van Freedom Internet binnenkort wordt omgezet van F-Secure Internet Security naar F-Secure Total?

2 likes

Nieuws is al van 11 september en wij hebben nog niets van Freedom gehoord.

Ze hebben nog een goede zes weken dus heel acuut is het niet, echter zou het wel wenselijk zijn als er ruim binnen die tijd duidelijkheid komt.

Bij F-Secure zit een knopje waarmee je zonder kosten over kunt gaan op F-Secure Total.
Het probleem is, het werkt niet.

Ja, ik was ook al ff bij ze ingelogd en daar kom je geen meter verder. Ze zijn er duidelijk nog niet klaar voor. :sleeping:

F-Secure wordt via Freedom geleverd, dus ik verwacht dat e.a. ook via/door Freedom zal moeten worden omgezet dan wel geregeld.

We hebben toch F-Secure SAFE en niet Internet Security?

Het is Internet Security. zie de pagina beveiliging

Ik kom er net achter dat SAFE de oude benaming is … vandaar :slight_smile:
Nu maar hopen dat de opvolger wel Linux ondersteuning heeft … dat is het voornaamste wat ik eraan mis.

blegh … niet dus, alleen Windows en Mac

Voor zover ik weet is er geen ondersteuning voor Linux, wel Android, iOS, macOS en Windows.

Zijn er mensen die commerciële AV gebruiken op Linux?

Bij F-Secure bieden ze het dacht ik niet aan. Mocht je willen weten welke AV er is voor Linux dan is het wellicht handig een nieuw topic te openen.

Ik bedoel alleen maar, dat AV verkopen voor Linux geen markt is.

1 like

Ik denk omdat Linux het zelf behoorlijk goed voor elkaar heeft betreft AV.
https://www.debian.org/doc/manuals/securing-debian-manual/ch08s08.en.html

Zelf gebruik ik ClamAV van Linux.

Edit 12:49

Vooralsnog verandert er voor de gebruikers van F-Secure niets voor onze klanten. Wanneer er wel iets verandert en F-Secure dat ook officieel aan ons heeft laten weten zullen we daarover berichten.

Volgens de informatie van F-Secure verandert er wel wat voor de gebruikers van F-Secure; Het programma zelf wordt vanaf die datum niet meer ge-update. Dat is dan op termijn een beveiligingsrisico.
De hierboven aangehaalde informatie van F-Secure lijkt me officieel genoeg.
Ik verwacht van Freedom up-to-date beveiligingsmaatregelen. Daaraan wordt dan per 1 december niet meer voldaan.

Nee, er verandert niets. Klanten van Freedom hebben een business product (ipv consumenten los product) en wordt gewoon gecontinueerd. Voorwaarde is wel dat men updates blijft doorvoeren.

4 likes

Mooi, dat is de informatie die nog miste, nu is het duidelijk.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.