FB7590 GuestWifi inactiveert Wifi Module?

Sinds vanmiddag wanneer ik op mijn FB7590 (gekocht bij Freedom), de GuestWifi activeer, stoppen alle Wifi functies en herstelt die pas mits zonder guestwifi na een koude PowerOnReset.

Ik krijg boodschap:

• The wireless module was not initialized correctly. Please disconnect the FRITZ!Box from power briefly and then restart the FRITZ!Box! (#0E01)
    POR met GuestWifi aan geeft dezelfde boodschap & situatie. Normaal Wifi2.4/5Ghz activeren werkt dus allleen zonder Guest Wifi. Ook rommelen met whatever instellingen haalt niets uit.

en heb inmiddels alles gedaan, incl update naar 7.59, als staat op

Herkent iemand dit en/of ervaring (of) hoe Freedom dit - hoe - in de lopende garantie afhandelt (AVM zegt dat ik contact moet opnemen met de verkoper) ?
(natuurlijk al/ga ik een ticket maken, maar delen is weten).

TIA

Zou het te maken kunnen hebben met het volgende dat

Zou kunnen, thx. Moeilijk om zonder inzicht van sources dat vast te stellen. Ik weet ook niet of en in hoeverre, het GuesWifi-Lan protocolair dezelfde opties heeft. Wat ik wel weet dat ik bij GuestWifi, geen keuze heb omtrent type Wifi e.d.

Ik weet ook niet sinds wanneer dit het geval is. De laatste keer dat ik GuestWifi deed, was met vertrouwde firmware 7.50. Helaas kun je niet - ter test - downgraden.

Ik krijg inmiddels de indruk dat het mogelijk een keiharde firmware fout is. De foutdump zegt op een zeker moment:

0904-145452:CFG:ioctl[SIOCGIFINDEX]: No such device (interface guest)
0904-145452:CFG:atheros driver initialization failed. (interface guest4)

Wat mij ook een beetje doet triggeren is dat AVM kennelijk die boodschap eerder heeft gehad omdat er een heuse help-pagina voor is. Of het is een brakke hardware serie mijn Freedom koopmodem is van sep2021 waar dit (eerder) gebeurde of het is icm, een firmware issue dat *nog) niet is opgelost.

Derhalve benieuwd of anderen met FB7590 icm fw 7.55 of 7.57 , hun GuestWifi actief weten te krijgen (en te gebruiken) naast die van hun normale Wifi.

Probleem aangekaart bij de helpdesk die omdat het koopding ouder is dan 2 jaar, mij doorverwijst naar AVM.
Iets dat ik zeker niet ga doen om daar in een afdruiprek gezet te worden.

Terzijde, één van de redenen (achteraf) dat je/ik beter voor weinig die apparatuur had moeten huren (€2/mnd) omdat de provider dan wel genegen is, verantwoordelijk blijft voor een goede werking en als gebruiker geen tijd hoeft te spenderen aan afdwingen van RMA’s e.d.

De hoofdreden dat ik ooit een FB7590-techniek aanschafte om zo zeker te stellen dat ik - beter anderen hier zonder mijn techfröbels - passsende support krijg. Door dan bij issues met wat gebruikt wordt die 1:1 om te wisselen met iets dat de provider formeel supporteert/gebruikt op haar helpdesk pagina’s.
Waarom kopen ipv huren zodat ik vrij ben te doen met wat ik er (ooit) mee wilde doen.

Het gastennetwerk was/is niet het hoofdprobleem en inmiddels opgelost door plaatsing van een el cheapo ICIDU accespoint.

Niet opgelost maar wel slotje.

Mijn persoonlijke ervaring met de AVM helpdesk (in de Engelse taal) betreffende een issue met de 7590 is uitstekend.

Zinloze discussie om het over anektdotes te hebben.
Jij bent goed geholpen en dus tevreden.
Mijn ervaringen zijn helaas anders.

Ik reageerde op je onnodig beledigende opmerking over de AVM helpdesk.
Die zou lezers de indruk kunnen geven dat het vragen om hulp bij de AVM helpdesk zinloos is.
Ik heb inderdaad goede ervaringen en jij bepaalt niet of een discussie op dit forum wel of niet zinvol is.

Helaas is de ervaring van @Larry negatief.

Maar ook …

… met de AVM-HelpDesk over diverse zaken;
ook in gewoon Nederlands !
( dus hoeft niet in 't Engels of Duits, maar màg natuurlijk wel :slight_smile: )

( update, voorbeeld-reactie dag later; zie : )

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.