Feedback e-mail storingen, nieuwe Mijn freedom dashboard en uitleg

Ik ben tot nu toe zeer enthousiast over alles wat Freedom doet, maar nu moet ik even mopperen:

  1. Op de pagina Storingen staat bij 21 aug 2022: “In verband met een storing is de webmail omgeving verminderd bereikbaar.” Vandaag 22 aug. was het (in mijn geval iig) erger en langduriger, maar er staat na ruim een uur problemen nog niets over op de storingspagina. Bij telefonisch contact blijkt dat wel bekend te zijn. En ook bekend: dat er tevens een probleem is met IMAP. Zoals wel vaker wordt dat niet genoemd. Maar IMAP synchronisatieproblemen is het eerste wat de gemiddelde klant merkt. Communicatie, communicatie.

  2. Ik was net één van mijn mailboxen op domeinnaam aan het verhuizen en dacht dat ik maar beter even een nieuw wachtwoord kon instellen. In ‘Mijn freedom’ logde ik tot nu toe altijd in met mijn primaire freedom account. Het dashboard blijkt totaal veranderd te zijn. Nergens te vinden hoe je het wachtwoord voor die mailboxen moet wijzigen. Uiteindelijk blijkt dat je moet uitloggen uit Mijn freedom, en weer inloggen met adres en wachtwoord van die mailbox. Als dat ergens uitgelegd staat, kan ik het niet vinden. Als deze wijziging in een nieuwsbrief heeft gestaan heb ik dat gemist.

  3. Boven allerlei Help-pagina’s staat:

De Mijn omgeving is vernieuwd. De onderstaande instructie(s) komen mogelijk niet 100% overeen met de vernieuwde Mijn omgeving. We zijn bezig om dit aan te passen.

Je gaat toch niet een totaal vernieuwd selfservice dashboard voor klanten operationeel zetten voordat je de online handleiding op orde hebt?

Ik lees vaak dat de Helpdesk het zo druk heeft. Dit is wel de manier om flink wat extra telefoontjes en mails te genereren. Change-management, change-management…

2 likes

Ah zie ik was dus niet de enige met een mail probleem vanmiddag, aangezien het niet gemeld was op de storingspagina.

Het leek op een authenticatiefout voor mijn Freedom imap box en webmail. Bizar genoeg werkte mijn imap box op eigen domein nog wel goed.

Dat is ook iets wat ik niet goed begrijp.
Dingen veranderen en uitrollen, zonder dat dit uit -en te na tot op detail is gecheckt door mijn part een (ambassadeurs)groep die zich hiertoe aangeroepen voelt.
Los daarvan zou ook nuttiger zijn om eerst bestaande fouten en gebreken op te lossen dan weer een nieuwe vrachtwagen te gaan (op)lossen.