Freedom heeft de prijs voor beste ISP gewonnen bij de consumentenbond. Maar ik denk dat er toch nog een paar verbeter puntjes zijn:
De klantenservice is momenteel echt erg slecht bereikbaar. Meerdere keren geprobeerd te bellen, 30 minuten wachttijd (2de poging was slechts 10 minuten volgens het bandje, maar in de praktijk toch bijna 30 minuten), e-mails worden ook niet beantwoord.
Het zou wel fijn zijn als je voor storingen en andere dringende vragen snel terecht kan.
In het oplever traject:
-
De mail dat de aansluit apparatuur was verzonden, kreeg ik pas achteraf.
Wel zie ik zojuist dat op mijn @freedom.nl mailadres al vooraf mails zijn verstuurd. Het was fijn geweest als deze ook naar mijn andere mailadres waren verstuurd, aangezien ik eigenlijk geen gebruik maak van provider afhankelijke mailadressen. -
De mail over het ontkoppelen van de apparatuur van de oude ISP is wat onduidelijk. Er staat niet wanneer we de apparatuur van Freedom mogen aansluiten, hierover duidelijkheid krijgen zou wel prettig zijn.
Je zou eventueel nog kunnen vermelden dat apparatuur op een separaat glas netwerk niet ontkoppeld hoeft te worden, ik heb thuis het KPN en E-fiber netwerk. Nu ik overstap van KPN naar Freedom, op het E-fiber netwerk, kan de KPN apparatuur gewoon aangesloten blijven.
Wellicht is hier, om verwarring bij de gemiddelde thuisgebruiker te voorkomen, niet voor gekozen. Maar de mail zou in mijn optiek al duidelijker zijn als je de naam van de netwerkleverancier vermeld:
“Als je apparatuur van een andere internetprovider direct op de glasvezelverbinding van E-fiber (Open Dutch Fiber) hebt aangesloten”
n.b. op mijn FTU staat Open Dutch Fiber.
Dit is niet echt aan Freedom te verwijten, de levertijd van de verbinding duurde behoorlijk lang (6+maanden), meer dan een kwartaal langer dan was gepland. Het ging om een preorder voor een nieuw netwerk van E-fiber.
Toen E-fiber de verbinding had opgeleverd kwam Freedom wel direct de dag erna al in actie, dus dat is op zich prima. Ook netjes dat we al in de preorder fase gratis gebruik kunnen maken van het domein en emailadres.