Fiber Operator neemt diensten over van Cambrium

Gebruiker FreeTweak (iemand van binnen Freedom) schrijft op Tweakers:

"…De Cambrium operator diensten worden definitief voortgezet door Fiber Operator. Dat betekent dat Freedom de dienstverlening voor bestaande klanten zonder aanpassingen kan voortzetten.

Nieuwe klanten zijn nu ook welkom in deze gebieden.Bij bestelling staat nu nog tijdelijk pre-order. Het pre-order label zal snel verdwijnen zodra er een paar technische punten zijn aangepast

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/77298566#77298566

Kan me voorstellen dat mensen hier die bevestiging ook wel fijn vinden om te lezen.

1 like

Ik bovenstaande bevestigen. Dat betekent dat alle plekken waar Cambrium in POP’s actief is dit wordt voorgezet door Fiber Operator. Voor klanten van Freedom die in deze gebieden zijn aangesloten betekent dat zij zonder aanpassingen van onze dienstverlening gebruik kunnen blijven maken.

Voor klanten van Tweak betekent dat zij zeer eenvoudig kunnen overstappen naar Freedom. De postcodechecker is hierop reeds aangepast.

Officieel gaat de belichting van Cambrium over naar Fiber Operator per 1 januari. Pre-orders kunnen reeds worden aangevraagd op onze website.

3 likes

Betekent dit dat ik als overstapper vanaf Tweak m’n huidige FTU kan blijven gebruiken?

Ja, en als je al een FritzBox hebt is een update laatste firmware plus selecteren juiste Freedom profiel het enige dat nodig is na overstap.

Ik heb Freedom (pre-order) inmiddels ook aangevraagd. Hoe zit het eigenlijk dan met overstappen? Wanneer Fiber Operator de boel overneemt, valt de officiële Tweak verbinding weg en zit ik daarna op Freedom of gaat er nog tijd tussen zitten?

Ik vermoed dat dit - technisch/operationeel - voor jou volledig transparant zal zijn. en zoals gebruikelijk zal verlopen.

Tenminste wanneer je Freedom de boel qua datum/tijdstip laat inregelen en zelf niet tussentijds via wie dan ook gaat opzeggen e.d.
Indien je contract bij Tweak korter is dan een jaar zal je de resterende looptijd nog moeten uitdienen bij Odido.
Je zit nu via Tweak@Cambrium dat dus Freedom@FiberOperator wordt en je ws wel een ander IP adres krijgt. Tenzij specifiek anders ingesteld, zal je ws ook niets hoeven doen aan je ftu/modem/router. Zo ja anders, hoor je dat tijdig van Freedom.

Last<least, het beste antwoord is te verkrijgen via/bij de helpdesk. Dus neem contact met hen op en laat eventueel weten wat het echt wordt. Suc6.

Je zal zoals Anco al schrijft wel het profiel in je Fritz!Box moeten aanpassen. Met het Tweak profiel dat je nu zal gebruiken zal je geen verbinding krijgen. Veel meer zal het inderdaad niet voorstellen. Als je op AON blijft, wat ik vermoed zo te lezen, dan kan je gewoon zodra je verbinding wegvalt het profiel aanpassen en klaar. Heb je max. 5 min. downtime. Wel van te voren even zorgen dat je Fritz!Box up-to-date is.

Overigens dacht ik gelezen te hebben dat Tweak je niet meer aan je jaarcontract houdt als je overstapt naar een andere partij, want dat doen ze zelf ook niet (Q1-2024 wordt Tweak gestaakt). Maar als iemand dat zeker wil weten, even contact opnemen met Tweak.

Check. Ik heb overigens geen Fritzbox, ik heb via eigen router gewoon verbinding de WAN op de DHCP en DHCPv6 voor v6.

Verder heb ik de overstapservice van Freedom aangevinkt, dus ik zeg idd zelf niet op.

Prachtig! Kijken hoe snel de eerste punten online komen en onze preorders daadwerkelijk orders worden :slight_smile: