Firewalla Purple męt FB 5490 en glasvezel

Mooi :+1: … waarbij ik denk/vermoed dat userid/password niets uitmaakt met wat de inhoud is. Zover ik ooit begreep test Freedom daar niet op.
Zou interessant zijn wanneer u dat kunt - zou willen - testen… … … ?

Zelf inmiddels even getest op een 7590 en het userid maakt (hier) niet uit.
Los hiervan, irritant dat de Fritz bij deze omschakelactie(s) weer de automatische configuratie (tabblad Provider & AVM services) en update modus activeert; wat ik zelf wel bepaal.

Ik wil wel heel even opmerken hierbij dat:
a. Dit niet bij alle FRITZ!Boxen werkt
b. Dit niet ondersteund wordt door de helpdesk. Bij problemen of het niet werken zal je dus zelf aan de slag moeten (of natuurlijk de community kan raadplegen) :wink:
c. Username en wachtwoord maken niets uit. Maak er iets moois en creatiefs van. :smiley:

Ik verwacht hier op deze manier ook geen ondersteuning. Dit is ook alleen een ‘noodgreep’, helaas kunnen AVM repeaters onderling nml. geen mesh vormen zonder de router. Aangezien ik de FritzBox al niet meer als router gebruik ben ik op zoek naar alternatieve Access Points (2 a 3) die een mesh Wifi (6) netwerk kunnen vormen. Maar ben er qua product nog niet uit. Wel dat de Firewalla Routers veel meer bieden dan de AVM qua security, dus die heeft de AVM na 20 jaar bij ons vervangen.

Ik gebruik TP-Link EAP620 HD als AP sindsd een maand, en ervaar er tot nog toe weinig problemen mee.

Ik heb lang geleden daar eens mee lopen prutsen.
5490 FW 6.84 als toegangspunt.
Lan2 als ingang gebruiken en LAN1 en Lan4 doorverbinden.