Ik heb een aantal programma’s opgenomen. Veel van deze opname’s geven de melding: “Opname kan niet worden afgespeeld. Probeer het later opnieuw (foutcode 5066).”
Router, tv en Amino gereset, maar dat mag niet baten. Waar kan dit aan liggen?
Ja het is weer bar en boos bij Canal+…
De eerste 5 is waarschijnlijk een S. Foutcodes van Canal+ beginnen altijd met een letter. De S van STB in dit geval
S066 betekent een ‘Recording error’. De opname kan dus niet worden afgespeeld. Belangrijk is om de (nog) niet te verwijderen uit de mediatheek! Want soms is het mogelijk om de backup opname te activeren. Maak zsm een ticket aan bij de helpdesk. Die kunnen zijn Canal+ een ticket aanmaken om te bezien of er nog een backup is. Vergeet vooral niet om de zender, titel en uitzendtijd te vermelden.
Vrijwel alle opnamen van voor afgelopen week die gemaakt zijn in Eind Februari of eerste 2 weken van Maart zijn niet beschikbaar.
De storing was er vorige week al, en na een week is er nog niets terug gehaald van die toen de fout al gaven.
mbt. opnamen laten staan… de opnamen tellen wel voor het maximaal aantal uren dat opgeslagen mag worden.
Dus dat kan ook een probleem zijn… Wel de “kosten” maar geen 'baten".
Hier staat een wiki lijst met codes.
Waar wij heel veel aan hebben bij communicatie naar C+ zijn:
- Welke programma’s hebben het probleem?
- Welke zenders?
- Tijd en datum van de opname.
Ik heb het hier kunnen reproduceren met een opname van “Father Brown” op BBC First (opgenomen op 30 december en beschikbaar tot begin april).
Voor het bovenstaande is er een ticket aangemaakt naar C+. Dus .
Bij dit soort issues is het verstandig om contact met de helpdesk op te nemen.
Meeste issues op BBC First, Signora Volpe, alleen S1:E2, E3 was wel terug te kijken. Good Ship, vrijwel alle opnames (S1:E2 t/m S1:E7, S1;E8 was te bekijken), en nog anderen…
Daarna blijken er een aantal kanalen niet opgenomen te worden ivm tebveel opnamen. Dus een stapel gewist.
Allen recentelijk (Februari / Maart opgenomen).
Inmiddels Extra
Lego Masters, RTL 4, Donderdag avond: terug kijken kan niet Geen S code, alleen “Progaramma wordt voorbereid om op te halen”… even een paar bewegende balkjes in het midden, dan niets.
Lego Masters Herhaling op Vrijdag: gewoon terug te zien.
(op Zaterdag 22 maart rond 14:00, 14:55
Aanvulling alles terug kijken van Donderdag 20 maart, melding “uitzending wordt voorbereid” en dan niets.
ongeacht zender. (Behalve de kanalen die niet in het pakket zitten, die komen met een boodschappen wagentje logo).
Ik heb het bericht van Canal+ door gekregen dat er een aantal opnames voor BBC First zijn gefixed. Bij mij werkt de opname die ik had gemaakt voor Father Brown in ieder geval weer.
Dat er voor programma’s tussen 2025-03-20 11:15 en 2025-03-22 23:00 geen programma gemist beschikbaar is klopt. Deze storing staat op Werkzaamheden en storingen | Freedom.
Mogelijk dat de programma’s terug te kijken zijn via andere aanbieders (denk bijvoorbeeld aan Welkom bij NPO | NPO Start, https://www.kijk.nl/, etc).