Foutje glasvezel factuur

Factuur

Begintijd: vrijdag 24 januari 2025 08.00
In verband met een storing zijn er mogelijk verkeerde facturen opgemaakt voor jaarbetalingen.
De administratieve afdeling is op de hoogte en werkt hard aan een oplossing.
Geplaatst op: vrijdag 24 januari 2025 11.12

=<>=

Ja, dat was vrijdagochtend even schrikken toen mijn nieuwe jaarfactuur voor 2025 in de mail binnenkwam: In plaats van 1 glasvezelabonnement werden er twee glasvezelabonnementen in rekening gebracht.
Gelijk een e-mail gestuurd naar de helpdesk, maar als dat net zo snel gaat als het opzeggen van mijn telefoonabonnement (meer dan een week geleden) waar ik alleen nog maar een ticketnummer als antwoord op heb gehad, ben ik benieuwd wat er eerder komt: een credit factuur van Freedom of het door mij tegenhouden van de automatische afschrijving volgende week bij de bank of storneren.

Edit: Hulde! Vanochtend een credit factuur ontvangen. Heeft Freedom het toch snel weten te corigeren!
Nu nog een bericht over het opzeggen van mijn telefoonabonnement.

1 like

De credit factuur kwam dus eerder, maar volgens mijn bank-app wordt het volle (dus dubbele) bedrag morgen (dinsdag) afgeschreven van mijn betaalrekening. Die automatische afschrijving heb ik geblokkeerd. Het gaat tenslotte om een substantieel bedrag (twee 1 GByte/s jaarabonnementen).

Voorlopig wordt er dus even niet betaald, zoals ik in mijn e-mail aan de helpdesk al had aangekondigd. Maar ja, die is wellicht nog niet gelezenā€¦

Vanochtend (dinsdag) een e-mail van de financiƫle afdeling ontvangen als antwoord op mijn e-mail en dat ze gezien hadden dat ik de automatische incasso had geblokkeerd. Ze konden helaas de opdracht voor de automatische incasso niet meer intrekken.
Er gaat nu een nieuwe opdracht naar de bank voor automatische incasso met het gecorrigeerde bedrag.