Freedom account toevoegen aan Outlook op Android smartfoon, welke instellingen?

Ik heb een nieuwe smartfoon van Nokia (Android) en heb Outlook daarop gezet. Ik wil mijn freedom email daar ook op zetten. Welke gegevens moet ik invullen? Outlook vraagt niet naar handmatig instellen, maar vraagt wel dingen die ik niet begrijp, zoals IMAP naam en wachtwoord, zowel voor inkomend als voor uitgaand. Wie helpt mij.

Het lijkt vast op de Windows versie.

Is idd gelijk aan windows outlook instellingen

Het mooie is dat nu alleen mail.freedom.nl ook voldoet voor imap en smtp.

Dat maakt het een stuk gemakkelijker en de poorten zorgt ervoor dat Freedom weet of het om imap gaat of je mail wilt verzenden via smtp.

Dank allemaal voor de support. Het is me nog niet helemaal duidelijk, maar ik heb op mijn smartfoon gewoon heel braaf 6 keer dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld bij alle gevraagde onderdelen en dat werkte. Ik begrijp niet waarom het zo ingewikkeld moet.

Freedom heeft dat van hun zijde gemakkelijker gemaakt door maar één adres te gebruiken voor verschillende services. Je hoeft zo geen meer uit te zoeken wat nu imap of smtp is.

Gewoon mail.freedom.nl gebruiken en Freedom zoekt aan hun zijde dan uit, wat er terug gegeven moet worden.

Moderne mail clients zoeken aan hun zijde dat weer uit en je hoeft dan ook maar één keer de gegevens in te geven.

Het is allemaal gemakkelijker geworden maar helaas zijn er nog hiaten zoals bij jou.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.