Freedom Internet is voor de 5de keer Beste uit de Test Alles-in-1 Provider

Wederom is Freedom uitgeroepen tot Beste uit de Test ‘Alles-in-1 Provider’! Een topprestatie waar we heel erg blij mee zijn. Wederom dank aan alle Founding Members, Crowdfunders en klanten voor het vertrouwen dat jullie in ons tonen en blijven tonen!

We zijn nu in 4 jaar tijd 5x uitgeroepen tot Beste uit de Test ‘Alles-in-1 Provider’ en dit keer zelfs voor de derde keer op rij!
We blijven onze dienstverlening, service en bereikbaarheid uitbreiden om iedereen een veilig en vrij internet te bieden.

Anco Scholte ter Horst (CEO): “We kijken terug op een roerig 2023 waarin de concurrentie die al hevig was enorm toenam vanwege de uitrol van glasvezel. Dat we nu voor de vijfde keer en derde keer op rij als beste uit de test komen is voor ons de kroon op het harde werk en tevens het bewijs dat we de kwaliteit van onze dienstverlening altijd op nummer 1 zetten. Daarnaast blijven we ons continu inzetten voor een beter internet voor iedereen zonder profilering en monitoring van wat je op het internet doet. ".


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/freedom-internet-is-voor-de-5de-keer-beste-uit-de-test-alles-in-1-provider
6 likes

Proficiat! En dit alles krijgt nog meer glans, wanneer in aanmerking wordt genomen dat de tevredenheid over Canal Digital het overal gemiddelde naar beneden haalt. De score in de Consumentengids geeft aanleiding met name de helpdesk een extra pluim te geven!

3 likes

Canal Digitaal kreeg van mij (indien het zou gevraagd worden) altijd een cijfer lager dan 0 op 10 maar na ongeveer anderhalf jaar bar en boos ondermaats of helemaal niet presteren is het bij ons toch verbeterd naar een niveau dat nog maar “gewoon” slecht is. Met name het pauzeren, begin gemist (dat vaak afbreekt voordat het einde van het programma is bereikt), het niet meteen kunnen terugkijken van programma’s en/of opnames en het niet meer kunnen opnemen van de RTL zendergroep, dat alleen zijn toch 6 punten aftrek, en dan heb ik het nog niet over beperkingen als lokale zenders (Omroep Brabant in ons geval) en ook BBC niet kunnen pauzeren, begin en programma gemist of opnemen… allemaal beperkingen die wellicht vooral met geld te maken hebben…
Vroeger was TV kijken een aangenamere ervaring en kon je met eigen videorecorder opnemen wat je wou… maar de beeldkwaliteit was toen wel veel minder. Maar zoals ik van een vertegenwoordiger van Disney ooit hoorde: de belangrijkste dimensie is de emotionele dimensie. Als mensen na het kijken van een film als eerste complimenten geven over de beeldkwaliteit en/of special effects, dan was het geen goede film… Het nieuws wordt ook niet vrolijker door de beeldkwaliteit te verhogen…
Het gaat op een aantal punten dus de goede kant op, maar ja, het TV aanbod is nog steeds de achilles-hiel.

Met een satellietschotel en een Canal Digitaal abonnement kun tenminste die zenders ook opnemen zonder beperkingen. Alles wat je kunt ziet is opneembaar.

Bij zo’n abonnement zit ook nog eens via het internet kijken van CD maar geen IPTV box, je hebt immers al satelliet TV.

Klopt, maar dan heb je niet een TV abonnement bij Freedom en telt het niet mee bij de beoordeling van Freedom als “alles in één” provider.

Maar wel een tevreden klant, van Canal Digitaal. Dus het kan wel.

De beeldkwaliteit via schotel is echter om te huilen.

Mijn ouders hebben het een tijdje gehad en zelfs op hun mini-TVtje (42”) op grote afstand (~4m) was het niet om aan te zien. Een en al compressie artifacts.

Kijk al bijna dertig jaar satelliet en sinds kort ook IPTV. Beide zijn digitaal en wat de leverancier kiest als bandbreedte bepaalt uiteindelijk de beeldkwaliteit.

Er zijn natuurfilm zenders die nog niet eens 1Mbit hanteren en je hebt andere zenders die dan 15Mbit aanleveren.

Dan heb je nog 4K en 8K zenders ook nog op grote schermen het prima doen.

Dus je kunt niet in het algemeen spreken over de beeldkwaliteit goed of slecht.

Ik heb het dan specifiek over de Nederlandse zenders, NPO 1/2/3 HD, RTL, etc. Canal Digitaal bied deze in maar liefst 4Mbit aan via de satelliet. Niet om aan te zien.

Ik snap ook niet echt wat CD nu als hun doelgroep ziet. Traditioneel richtte satelliet zich op de veeleisende TV kijker: satelliet TV had relatief goed beeld en heel veel zenders. Je hebt nog steeds veel zenders op satelliet maar als veeleisende TV kijker zal je er alsnog een bedraad abbo bij moeten nemen voor de Nederlandstalige zenders.

4Mbit is leuk als je een klein TVtje hebt voor in de caravan, maar voor thuis is het absoluut niet bruikbaar.

Vreemd want het beeld is prima en de bitrate zit hier tussen de 2500 en 4000 kbits H.264.

Hieronder een fullscreen screenshot en twee klikken voor echt groot:

Nog even de RTL en SBS getest en die zitten tussen de 5000 en 6000 kbits. RTL Z is rond de 1000 kbits en dat is ook hier geen HD zender maar nog oudewets 576p25.

Arte doet 10.000kbits en 4K QCV UHD 19.000 kbits en Prosat 7 gaat over de 21.000kbits.

Ik denk toch dat de ontvanger of TV niet goed is. De Dreambox One geeft hier prachtig beeld net als zijn voorgangers en een 1080 HD TV.

Dit topic gaat toch helemaal niet over Canal Digitaal Satelliet ontvangst? Of? :thinking:

Jij vind dit niet slecht? Ik heb even doorgeklikt naar het origineel en man wat is dit onscherp. Kijk bijvoorbeeld naar de randen van de 3 rode balkjes van het BNNVARA logo. Bij een shot als dit met weinig beweging en waar een groot deel niet in focus is zouden de in-focus delen in 1080p haarscherp moeten zijn. Dit is een wazige bende. Ga eens een voetbalwedstrijd kijken met veel fijne details (gras) en veel pan shots, er blijft niets van het beeld over, een grote blokken-bende.

Dit topic is na 3 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.