Situatie:
Nieuwe FI klant (<- XS4ALL) + Fritz!Box 7170 (FW: 29.04.83) + analoog telefoon toestel
Router: pfSense met NAT voor VoIP. Fritz!Box is geen router en wordt alleen als VoIP device gebruikt
FI VoIP helppagina: Telefoonnummer instellen | Freedom
pfSense inspiratie: pfSense® software Configuration Recipes — Configuring NAT for VoIP Phones | pfSense Documentation
Problemen:
- Registratie van F!B’ VoIP verbinding naar FI lukt niet
- Uitbellen vanaf F!B lukt, maar inbellen naar F!B niet
Oplossing probleem 1 (reeds genoemd in andere topics):
- Log eerst in https://voip.freedom.nl EN PAS HET WACHTWOORD AAN
- Log opnieuw in met NIEUW wachtwoord (-> controle wachtwoord)
- Beheer → VoIP account → noteer “Account-ID” en “Wachtwoord”
Let op! Gebruik NIET de accountnaam (“gebruiker@freedom.nl”) voor de VoIP instellingen op de FB
- Gebruik deze gegevens:
User name: “Account-ID”
Password: “Wachtwoord”
Registrar: sip.freedom.nl
Proxyserver: sip.freedom.nl
Configureer DTMF: RTP/In-band
Oplossing probleem 2:
FritzBox → Internet Telephony → Advanced Settings → vink AAN: “Keep port forwarding of the Internet router for Internet Telephony”, zet/laat instelling op 5 minuten