Freedom Internet voor de 6de keer op rij uitgeroepen tot ‘Beste Alles-in-1 Provider’ volgens de Consumentenbond

Freedom Internet is voor de achtste keer, waarvan 6 keer op rij door de Consumentenbond uitgeroepen tot ‘Beste Alles-in-1 Provider’. Met een testoordeel van een 8,9 voor internet, een 8,8 voor telefonie en een 8,6 voor de klantenservice voert Freedom ook dit kwartaal weer de lijst met internetproviders stevig aan.
De benoeming is een zeer gewilde erkenning in providerland. Deze waardering is namelijk voor veel Nederlanders een doorslaggevende reden om te kiezen voor een andere internetprovider.

Freedom Internet is een provider die is opgericht nadat KPN een aantal jaren geleden besloot de stekker uit XS4ALL te trekken. Sindsdien zijn ze niet meer weg te denken uit het rijtje Nederlandse providers. De naam van deze voorvechter voor een veilig en vrij internet duikt ook steeds vaker op in de media. Zo zijn ze onderdeel van een coalitie die een rechtszaak is gestart tegen de Raad van de EU in verband met de blokkade van een aantal websites, maar strijden ze ook mee voor een veilig digitaal onderwijs en eerlijke concurrentie op de glasvezelmarkt.

“Als iemand op een verjaardag vraagt wat ik doe, zeg ik vol trots dat ik werk voor de ‘beste internetprovider van Nederland’. Een titel die we inmiddels al acht keer hebben verdiend, maar die nooit vanzelfsprekend is. We zijn er trots op, maar blijven scherp: internet staat onder druk en vraagt om providers die wendbaar, daadkrachtig en idealistisch zijn. Dat is wat Freedom drijft. We zetten onze woorden om in daden, dankzij de steun van betrokken leveranciers, loyale klanten en een team dat niet alleen sterk is in netwerken, maar ook op menselijke verbindingen kan bouwen. We zijn dankbaar dat we het predicaat ‘beste provider’ weer mogen dragen en beloven dat we over een half jaar nóg beter zullen zijn. Want beter kan altijd – en beter móet..” reageert Randal Peelen, directeur van Freedom Internet.

Klanten kiezen bewust voor veilig en vrij internet
Freedom Internet is meer dan alleen een provider die klanten van internet, televisie en bellen voorziet en dat weet de klant ook. “Klanten die kiezen voor Freedom Internet doen dat omdat ze zich bewust zijn van het feit dat het internet niet altijd veilig en meekijkvrij is, maar ook omdat kwalitatieve producten en een goede dienstverlening belangrijk voor ze is.

“Dat klanten ons nu een 9,7 op het onderdeel ‘providerwaardering’ geven is geweldig! Deze maand was het al feest vanwege ons 5-jarig bestaan, maar deze prijs is toch echt wel de kers op de taart! We zijn onze klanten erg dankbaar voor het vertrouwen dat zij in ons tonen. Stilzitten en achterover hangen is er echter niet bij. Ondanks dat we al veel bereikt hebben, staat onze blik gericht op de toekomt die er rooskleurig voor ons uitziet” Sluit Twan Welboren, medeoprichter van Freedom Internet, af.


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/freedom-internet-voor-de-6de-keer-op-rij-uitgeroepen-tot-beste-alles-in-1-provider-volgens-de-consumentenbond
9 likes

Gefeliciteerd !

Wat zal dat een klap worden, als - ooit, héél ver in de toekomst - :spraydot: Freedom een keertje niet op de 1e plek komt. :smiling_face:

3 likes

En wat was het cijfer voor televisie (van Canal+)? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat iemand hier een voldoende (6 of meer) voor zou geven…

1 like

Vorig kwartaal scoorden ze een 6,9 nu is dat een 6,1. Het percentage klanten dat storingen met het tv-signaal meldt, is met 34% beneden gemiddeld.

ooit legde Bastiaan uit waarom C+ werd gekozen :

Dat is heel verrassend. 34% klanten met storingen is beneden het gemiddelde… Dat is toch heel triest! Dan moeten alle providers van TV zich diep schamen dat ze niet beter doen dan dit. Dat niet alles altijd perfect verloopt kan ik begrijpen. Dus 1% klanten met storingen kan ik wel accepteren. Maar 34% of meer…
Natuurlijk, het gaat niet overal goed. Toen ik op mijn huidige adres kwam wonen was er alleen UPC (dat is 28 jaar geleden), en dat was slecht, en toen die met digitaal begonnen werd het nog veel slechter. Ik heb veel monteurs gezien. Toen ik aan een monteur uitlegde dat de ontvanger vaak vast liep en alleen weer kon opgestart worden door de stekker uit het stopcontact te trekken en weer in de steken kreeg ik als antwoord: ja, dat is bij mij thuis ook zo. Dat was voor mij het teken om definitief afscheid te nemen van UPC… Zo erg is het inmiddels met Canal+ en de Amino niet meer, tenminste niet bij mij.
Waar gaan we met Nederland naartoe als we blij moeten zijn met een zesje…

1 like

Alweer de beste, het begint saai te worden. Maar sommige saaie dingen kan ik wel aan wennen :rofl: :rofl:

1 like

Er speelt wel een bekend psychologisch fenomeen hier: wanneer iets regelmatig fout gaat wen je daaraan. Je leert ermee omgaan en de ergernis verdwijnt grotendeels. (Denk aan “blue screen” in wat oudere Windows versies.) Wanneer iets altijd goed gaat maar dan toch een enkele keer fout. Dan erger je je geweldig aan de fout. (Denk aan een “panic” bij een Mac of Linux systeem, of autopech met een anders heel betrouwbare auto, of stroomuitval in de wijk, al is dat tegenwoordig niet zo zeldzaam meer, wat dan weer goed is voor de verkopers van UPS systemen.)
Bij Freedom werkt voor de meeste mensen het Internet eigenlijk gewoon altijd. De telefoon doet het altijd. Maar de TV hapert steeds. Dan ga je je aan de storingen met de TV sterker ergeren dan wanneer de hele service op allerlei punten regelmatig hapert…

Ik denk dat je vergeet dat de consumentenbond een alles behalve objectieve testpool heeft. Deze score heeft niets te maken met de werkelijke ervaring van de diensten, want de testpool is niet eens een statistisch realistische afspiegeling van het klantenbestand van de providers. En dan hebben we het nog niet eens gehad over dat het absoluut geen appels met appels vergelijking is. Desalniettemin is het natuurlijk wel een aardig duwtje in de rug (hopelijk) voor Freedom als de Asterix en Obelix in het landschap van ISPs.

1 like

Dit is vooral hier aan te wijten: https://www.defectivebydesign.org/
Er zou eigenlijk een (beperkt) aanbod moeten zijn zonder DRM wat wel gewoon werkt, maar bij Canal+ kan je enkel een hele set afnemen met het gros achter DRM. Bij buitenlandse providers heb je daar minder snel last van, maar dan heb je geen Nederlandse televisie. Ik hoop nog altijd dat Freedom een keer een actie doet met DVB-T/FM/DAB ontvangers of iets in die richting, want dat is nu eenmaal optimaal qua privacy op dat vlak.

@FreedomBot congrats!!

Het internet en mogelijkheden daaromheen is heel goed. Ook heeft Freedom een prettige, persoonlijke klantenservice. Dat TV matig is is voor mijzelf geen probleem, want ik heb het niet, maar weerhoudt mij er wel van om Freedom bij anderen aan te bevelen. Voor de meesten in mijn omgeving is lineaire TV nog best wel belangrijk.

Maar het TV gebeuren boeit me wel. Het is heel tof als een medewerker zoals bijvoorbeeld @arien uitlegt wat er op de achtergrond gebeurt. Welke systemen en leveranciers er in het probleem betrokken zijn, hoe die werken, de keuzes die Freedom daarin maakt. De verbinding tussen klant en engineering is hier zo kort. Dat is ook wel een kracht van onze favoriete ISP.

2 likes

Gefeliciteerd Freedom :partying_face:

TV blijft inderdaad een zorgenkindje. Voor puur internet kan ik Freedom altijd wel aanbevelen, zodra TV nodig is zoek eerst daarvoor een alternatief. C+ aanbevelen kan ik met alle klachten die ik daar hier over lees absoluut niet doen.

1 like