Freedom op Open Dutch Fiber (FiberOperator) icm Draytek

Is er al een gelukkige Freedom gebruiker die aangesloten is op Open Dutch Fiber icm een DrayTek Vigor 2927F? De belichter is FiberOperator. Het is mij (nog) niet duidelijk genoeg of ik vanaf het ODF kastje direct op een Draytek mag aansluiten en de SFP kan gebruiken OF dat ik echt het convertertje moet gebruiken om mijn vast IP-adres te hebben.

Hier kan ik wel wat vinden: Draytek router configureren - 8 van wesd, maar ik weet dus niet hoe dat icm ODF is of gaat.

Ik denk dat dit veel meer van de gebruikte techniek afhangt als van je operator. Heb je een AON aansluiting, GPON, of iets anders?
Met alleen “FiberOperator” kom je niet ver.

Ter overweging: bij GPON en dergelijke is “het convertertje” nadrukkelijk onderdeel van de fiberdistributie en zou ik kiezen voor gebruik van de converter. Daar komt dan weer 1000BASE-T uit en daar kun je gewoon PPPoE doen op VLAN 6. Als je in plaats daarvan een SFP gebruiken wil zul je een SFP moeten gebruiken die gedoeld is voor GPON

Inmiddels heb ik er ook voor gekozen om de converter te gebruiken die ik van Freedom krijg, zodat ik zeker weet dat het allemaal gaat werken en het plug & play is. Over maandje heb ik de overstap!