Freedom over Delta fiber

Ik ben in oktober verhuisd naar een plaats waar Delta het glasvezelnetwerk heeft. Toen was er al de mededeling van Freedom dat er in 2023 ook Freedom via het Delta netwerk beschikbaar zou komen. Omdat ik Freedom de beste provider vindt en de waarden ervan onderschrijf heb ik gekozen om een matige DSL verbinding te accepteren, in afwachting van de beschikbaarheid van Freedom. Nu is het ruim een half jaar later en er is sinds oktober geen spatje nieuws. Waar wacht ik op? Is er enig idee wanneer, en misschien wel of, Freedom nog op het bestaande Delta netwerk beschikbaar komt? Heeft het ĂĽberhaupt zin nog te wachten?
Graag een beetje info

Mark

Ik denk dat iemand van Freedom zelf daar - bvk hier - meer over kan vertellen.

Wanneer er nog geen glasspriet uittsteekt, zal het nog wel snel een jaar duren. Los daarvan is er nog zoiets als dat het eerste jaar aan/van de netwerklegger is. Wat ik doe/deed/zou doen om Freedom diensten zoveel mogelijk gebruiken en de helpdesk benaderen waarneer het kabeltje kan komen.

Ik zou zelf zeker niet op DSL gaan zitten, dan maar een jaar op glas afwachten. Je kan ook een Freedom domain/mail only abbo afnemen (Mail | Freedom €60/jaar) weliswaar zonder de aansluiting door/van Freedom zelf maar voor de rest volwaardig.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb al wel gekozen voor DSL, is net te doen. Delta glas ligt er al sinds eind 2021 dus dat jaar is voorbij. In november was het nieuws dat eea nog technisch moest worden ingericht. Ik dacht dat dat met een paar maanden wel zou lukken, blijkbaar te optimistisch.
Hoop dat moderator van Freedom dit leest en wat te melden heeft.

Dat is (achteraf gezien) zeker te optimistisch, mijn ervaringen met Delta in het verleden en het recente heden is dat alles, hoe zeg ik dat netjes, op z’n Delta’s gaat. Om een voorbeeld te geven, ik heb (op twee weken na) een jaar geleden de aanmelding bij Delta gedaan in het kader van vraagbundeling en glas aanleggen op een bedrijfsterrein en ze zouden daarbij voor het eind van het jaar (welk jaar stond er inderdaad niet bij) de boel aanleggen. Inmiddels zit ik na mijn laatst contact al weer enkele weken te wachten op een reactie (en als ik bel krijg ik als antwoord: inderdaad meneer, ik zie dat we contact met u gaan opnemen), ik weet inmiddels wel dat aansluiten binnen het jaar na aanmelden niet meer zal gaan lukken want het groene sprietje steekt nog tussen de tegels omhoog. Zolang je dus geen concrete datum van Delta krijgt is het “ooit ergens in de toekomst, welk jaar is de vraag”. KPN daarentegen is bij mij thuis dit voorjaar begonnen met aanleg (nadat Delta 2 jaar geleden de boel heeft opengegooid en nooit verder is gekomen dan de perceelsgrens) en inmiddels is de boel tot binnen aangesloten en heb ik zelfs een datum van begin juli gekregen dat het zou moeten werken. Hoe dan ook, wacht niet op “ooit”, maar kies nu voor datgene dat je zou kiezen als het andere er nooit zou komen (en stap dan een jaar later alsnog over als die optie er dan wel is).

1 like