Als ik voor 2 systemen een van buiten bereikbaar ipv4 adres wil, bestel ik een subnet. Dat is me duidelijk. Ik zie ook hoe ik dat op de 5530 en op de betreffende systemen in moet stellen.
Maar moet ik dan de rest van het netwerk (de omvormer, NAS, de Raspberry-Pi voor de P1 poort, een aantal laptops die intern bereikbaar zijn voor backups enzovoorts) die nu allemaal vaste 192.168.178.xxx adressen hebben gekregen in mijn 5530, ook omgooien? Dat wordt me uit de documentatie niet helemaal duidelijk.
Net wat je wilt. Alles wat je van buitenaf bereikbaar wilt hebben op een eigen adres IPv4 koppel je.
je kunt ook rustig een subnet bestellen en maar 2 adressen uit die reeks gebruiken totdat je een nieuw iets hebt wat je ook op een eigen IPv4 IP wilt kunnen benaderen.
Mogelijk is de beste aanwijzing die ik kan geven, dat je het vaste IP-adres op de apparaten achter de FRITZ!Box handmatig zal moeten instellen met de juiste informatie voor jouw subnet. Je kunt de FRITZ!Box bijvoorbeeld niet via DHCP de IP-adressen laten uitdelen aan de computers die je in het subnet wilt hebben.