[FRITZ!Box:] 503 Service Unavailable

Ik kan niet meer inloggen in de fritzbox en kan dus niet bij de belgegevens komen. Wat zou ik kunnen doen?

Zelf had ik dit een tijdje terug ook terwijl ik toch het internet op kon. Fritzbox opnieuw opstarten lostte dat op, maar dat heb je misschien al gedaan.

Last resort is natuurlijk je fritzbox een factory reset geven, maar dan ben je natuurlijk wel alle instellingen kwijt.
Uiteraard moet je wel zo nu en dan een backup maken van je fritzbox, maar als je daar net zo trouw in bent als ik, heb je die backup niet (kuch, note to self :slight_smile: )

1 like

dankjewel voor je reactie. Misschien dom van me, maar ik had niet aan opnieuw opstarten gedacht. En inderdaad, dat lostte het op. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je een backup moet maken. Dat zal ik eens uitzoeken.

Uitleg backup maken staat hier:

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7590/knowledge-base/publication/show/4_Instellingen-opslaan-en-in-dezelfde-FRITZ-Box-herstellen/

1 like

Dankjewel! Ik ga er mee aan de slag.

Nog even dit over het item, door het modem uit- en weer aan te zetten, is je probleem eigenlijk niet opgelost, je bent door deze actie om het probleem heen gelopen…
Ik heb contact gehad met AVM.DE over dit probleem, en zij gaven mij de optie om op zo’n moment de data te laten versturen naar hen, zodat zij het probleem kunnen onderzoeken.
Dit is gans onmogelijk omdat je voor die data in de webpagina van de fritz box moet zijn, en die is dus onbereikbaar. De gegevens zijn weg zodra je de modem uit- en weer aanzet, geen slimme medewerker dus.

Ik heb ze 3 opties gegeven en kort zal ik ze hier aankaarten…

  1. remotely restart the fritz.box without actually going to the machine while remote access inside its network is still possible.

  2. remotely send a report of the status that it is in (hopefully not weekly!) on the same way as mentioned before. (natuurlijk moet dit goedgekeurd worden door de gebruiker/eigenaar van het modem)

  3. ideally would be through that 169.254.1.1 adres.

In het Engels ja, want Duits verstaan ze niet LOL!!! geintje…
kortweg in het NL:

  • op afstand herstarten zonder in het modem te komen of fysiek, een soort remote light out of managementport
  • via eenzelfde lijn naar het modem een rapport laten versturen, zonder het apparaat te benaderen
  • en omdat er toch een emergency ip adres is om het modem te benaderen, maak dit mogelijk via dit adres, zo kan niemand van buitenaf, en alleen de persoon die in het fritzbox netwerk is, dit uitvoeren.

Ongeveer zo dus.
(Ik wacht nog op een antwoord.)

Als de fritzbox heel erg in de war is, zet ik hem via een telefoon terug naar de fabrieksinstellingen.
Toets daarvoor de code #991*15901590* in
Je bent dan wel alle gegevens in de fritzbox kwijt.

Je kunt van je telefoonboek in de Fritzbox heel makkelijker een back-up maken.
Dan ben je in ieder geval die gegevens niet kwijt.

2 likes

Wat die back-up van het telefoonboek betreft, dat kan op 2 manieren.
Doe je het in het telefoonboek, ben je alle afbeeldingen kwijt.
En moet je achteraf alle dode links van de afbeeldingen verwijderen.
De andere methode via de normale back-up heb ik nog nooit gedaan.
Worden de afbeeldingen dan wel hersteld?

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.