FRITZ!Box 7590-AX | Port Sharing werkt niet

Hoi allemaal, wat ik ook doe ik krijg het niet voor elkaar om “Port Sharing” te activeren. FRITZ!Box geeft wel aan dat van buitenaf deze open staat maar in werkelijkheid is dat niet zo. Met mijn (oude) KPN modem had geen problemen. Kan het zijn dat er aan freedom kant een firewall aanstaat?

Lijkt me sterk. Ik heb allerlei porten geforward op mijn FB 5530 en dat werkt prima bij Freedom. Hoe heb je het precies ingesteld in de FB? Ik vond het in eerste instantie een beetje verwarrend t.o.v. andere routers waar ik hetzelfde ingesteld had voordat ik gebruik maakte van een FB.

Ja dat leek mij ook sterk. Maar ik krijg het helaas niet aan het praat. Zelfs niet als ik de optie “Open this device completely for internet sharing via IPv4 (exposed host)” aanvik.

Ik gebruik geen Fritz als firewall, maar heb even op een OpenWRT gevalletje poort 6000 open gezet en doorgezet naar poort 80 van een testmachine. “En dat werkt gewoon” (en ik realiseer je dat dat niet zo behulpzaam is). In ieder geval bevestiging dat Freedom poort 6000 niet lijkt te filteren.

Kun je iets meer vertellen van je netwerk setup? Soort aansluiting, andere gebruikte spullen,hoe constateer je dat het niet werkt?

Ik mis in het screenshot overigens het veld waar je in kunt vullen naar welke interne host deze poort toe moet?

Het was toch een layer 8 issue, ik. Met dank aan packet capture op mijn FW ben ik erachter dat ik vergeten was om de default gateway op mijn FW naar FritzBox te verwijzen.
Wat misschien leuk is om te weten is dat FritzBox de source IP-address niet wijzigt maar een-op-een doorzet.
Anyway, dank voor meedenken :slight_smile:

3 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.