FRITZ!Box en Unify netwerk

Waarschijnlijk trap ik een open deur in.
Mijn kennis betreffende hardware en software is zeer beperkt.
Gelukkig heb ik vrienden ( en hopelijk hier) die mij helpen om toch een
degelijk netwerk incl. camera bewaking op te zetten.

Ik heb begrepen dat de 5530 niet in bridgemode gezet kan worden.
Maar ik wil en heb een Unify netwerk incl de nodige switches, access points en Pro camera’s.

Als router/controller heb ik de dream router.

Netwerk werkt … tot aan het modem 5530.

Is er een andere oplossing en weten jullie of freedom een andere oplossing heeft bijvoorbeeld middels een ander modem , alvorens ik de helpdesk ga bellen.

Dit kan door de FB in " PPPoE Passthrough" modus te zetten (en waarmee de functies van de FB worden gedactiveerd). De FB wordt dan een soort van mediaconverter die dan door het Unifi platform wordt gebruikt om de Unifi netwerkfuncties (van je whatever “dream router” ) door te geven.

FF een google linkje… How do I configure my FRITZ!Box in bridge mode

Als je het moden in bridge gaat zetten zou ik een media converter overwegen. Zo’n fritzbox is wel een hele grote media conerter waar je, als je 'm huurt, maandelijks huur voor betaald.

1 like

PtrO, ik krijg steeds dezelfde message:

Ik neem even aan dat je fysiek geen verandering(en) hebt gedaan en de Fritz “simpelweg:” conform instructie in de Passthru-Bridgemode hebt gezet.
Vanaf dat Bridge-moment KAN de Fritz dus ook niet zelf meer een “Internet” connectie opzetten waarbij de boodschap zelf wat misleidend is met dat er wat mis zou zijn.
De Fritz in Bridgemode is eigenlijk is soort viaduct ( dwz mediaconverter) geworden. De Fritzbox zelf is op LAN niveau nog prima functioneel voor whatever je ermee doet maar is qua Internet Gateway connectie uitgeschakeld (dat immers door een ander appraat dat de PPPoE sessie heeft, wordt gedaan)

Een ander apparaat, je dreamrouter (wasdavoording?) of andere client, moet dan de PPPoE connectie gaan initiëren via het LAN ethernetwerk van de Fritz (die de fysieke glasconnectie heeft) om via een PPP-sessie tot stand brengen en het bijbehorende publieke IP-adres te verkrijgen. Pas nadat er een IP-adres is er een Internet Connectie.

NB: om een PPP sessie te starten, stuurt je afzendappraat een zg PADI (PPPoE Active Discovery Initiation) packet als broadcast (dwz naar mac-address ff:ff:ff:ff:ff:ff). Dat packet vindt z’n weg via de Fritz in Bridgemode naar de router waar glasconnectie buitenshuis op uitkomt.
Als het goed is, stuurt die PPP-server een bevestiging in de vorm van een PADO (PPPoE Active Discovery Offer) pakket. Vervolgens begint er een spel van allerlei communicatie dat (via PADR-equest en PADS-essie bevestiging) de ethernet connectie start en begonnen kan worden om die (via LCP/IPCP) een publiek IP-adres te geven.

Het kan soms zijn, ik d8 niet bij Freedom, dat alleen bepaalde apparaten (op basis van hun macadressen) en/of userids zich kunnen/mogen authenticeren voor de PPP sessies. Bij Freedom voer je een willekeurig userid/password in.

Goedemorgen,
bedankt voor je reactie.
Ik ga er verder mee aan de slag

dream router is de controller / router van Ubiquiti :

gr.

Peter