FRITZ!Box huur opzeggen

Ik heb nu bijna een jaar een FRITZ!Box van Freedom (glasvezel via een XGS-PON ONT).
Ik heb interesse voor een andere router.
Kan ik de huur van de FRITZ!Box opzeggen?

Volgens mij kan dat.

Op HelpDesk-Freedom staat onder andere:

Het klantnummer vind je door met je hoofdaccount in te loggen op: https://Mijn.Freedom.NL/ .

Dat Helpdesk artikel is volgens mij bedoeld voor een nieuw abonnement bij Freedom of als de techniek wijzigt van bijvoorbeeld DSL naar glasvezel.

Ik doe geen Tech change. Ik wil alleen de gehuurde FRITZ!Box vervangen door een zelf gekochte router, zodat de gehuurde FRITZ!Box overbodig wordt en ik daar dan ook geen huur meer voor hoef te betalen. Het is maar een klein bedrag, maar toch…

Maar Freedom heeft deze FRITZ!Box wel gekocht van AVM en wil daar dan graag van mij een huurvergoeding voor ontvangen. Het is daarom niet vanzelfsprekend dat als ik de internetverbinding zelf ongewijzigd laat, ik na een jaar de FRITZ!Box alweer kan terugsturen en vervolgens geen huur meer hoef te betalen.

ik weet dat het niet precies uw vraag afdekt,
maar dit lijkt mij de (bestaande) informatie die het dichtste bij uw kwestie komt.

Wilt u uiteindelijk de oplossing hier ook vermelden,
zodat anderen het straks ook weten ?

Ik heb een reactie van de helpdesk gekregen:
Het huurmodem is maandelijks opzegbaar, deze kan je dus inderdaad kosteloos opzeggen.

Ik neem aan dat dat pas geldt na 12 maanden volgens de algemene voorwaarden:

Artikel 22. Duur en beëindiging

22.1 Het Abonnement sluit je af voor de termijn van 12 maanden.

22.2 Na afloop van de termijn van 12 maanden wordt het Abonnement stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. Zodra het Abonnement een overeenkomst is voor onbepaalde tijd, heb je een opzegtermijn van één (1) maand.

Ik heb altijd begrepen dat je de Fritzbox altijd kunt opzeggen als je voor je eigen router zorgt. Het Internet/TV abonnement blijft nog wel gewoon in de lucht namelijk.

Ik heb destijds een mail gestuurd naar de helpdesk. Deze hebben me netjes door het proces geleid om van het huurmodem af te komen (inclusief het retour zenden van het modem).

Inmiddels is de huur (korter dan 12 maanden) door de helpdesk stopgezet en heb ik de FRITZ!Box op verzoek ingepakt en teruggestuurd.
Het resterende bedrag van de modemhuur op mijn jaarfactuur is teruggestort. Op de nieuwe jaarfactuur staat geen huurmodem meer vermeld.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.