Ik heb het gemeld en weet zeker dat ik niet de enige ben.
Het is Pasen, ik verwacht niets voor dinsdag.
Updates staan op Level II, als er iets mis zou zijn komt de rollback vanzelf.
En beta tickets lopen via een andere weg.
Het zal wel ergens een typfout zijn.
131083 is door ons terug getrokken. Ik kan helaas alleen nu niet zien waarom. Fijne paasdagen, Eric
@e.vanuden Geen kritiek, maar “131083“ staat gewoon op https://fritz.com/pages/fritz-labor-frisch-aus-der-entwicklung - dus is helemaal niet teruggetrokken? Ook al die anderen die “automatisch willen terugrollen” staan nog gewoon op de fritz.com website ter download (ik zie het live gebeuren op de 4060, 5590, 5690 Pro en de 1610).
Voorlopig had ik vrijdag al even snel de instelling “Systeem > Update > Auto-Update“ gezet op “Optie I” - dan gaat de automatische piloot even uit. Hopelijk volgende week meer duidelijkheid.
Met de info die ik nu heb heeft de Beta sw in Nederland geen probleem. Maar de voorgestelde optie 1 is een goed advies. Na de Pasen weten we meer
Ter info:
Mijn 4060 heeft 8.24-130722 BETA actief na updaten via
System → Update → Find New FRITZ!OS.
Deze methode vind geen nieuwere.
Op de website (FRITZ Lab) staat 8.24-130995.
En die laat ik daar lekker staan ![]()
Ik weet niet hoe lang dit er al in zit?
Use FRITZ!'s additional IP block list
This block list rejects requests from the internet that come from IP addresses which FRITZ! has identified as the source of unauthorized attempts to log in with FRITZ!Boxes. Enable this option if you want to make unauthorized login attempts to your FRITZ!Box more difficult.
In mijn beleving is dit te wazig.
Zit ook in 8.22 stable, maar dan nog onvertaald.
Zusätzliche IP-Sperrliste von AVM verwenden
Diese Sperrliste verwirft Anfragen aus dem Internet von IP-Adressen, die AVM durch unberechtigte Login-Versuche an FRITZ!Box-Geräten aufgefallen sind. Aktivieren Sie diese Option dann, wenn Sie unberechtigte Login-Versuche an Ihrer FRITZ!Box erschweren wollen.
Het wazige is, dat er geen link is naar de lijst.
Zo te zien, een bestandje dat binnengehaald wordt.
En delen we, die adressen met elkaar?
Er is een update voor de 5590
Improvements of FRITZ!OS 08.24-131382
Internet:
- Fixed Blocking devices in guest networks with the filter system did not wirk properly
System:
- Improved Stability
Van de 1200, 2400, 000 is nu een RC 8.25 van uitgebracht.
Ik zie nog iemand mopperen omdat er nog OpenSSL Versie 3.0.19 in zit.
Omdat hier een 3.0.20 security patch voor is.
Update 06-05-2026: Ik lees dat dit met ingang van versie 8.24-1321XX opgelost is.