[FRITZ!Box:] Release firmware

Er is nu een 7.21 (Release) FW voor de FRITZ!Box 7583 voor meer info zie:

http://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7583/other/fritz.os/

Ik zal hier info over nieuwe Firmware posten (Release en Beta)

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

7 likes

Dank je wel voor dit bericht Eric.
Fijn dat je ons informeert over releases en verbeteringen en een goed teken voor onze community om te weten dat AVM een 'oogje in het zeil houdt"

1 like

Voor mensen die zelf een 7530 hebben, ook daarvoor is 7.21 nu beschikbaar.

1 like

Voor de leden die het misschien nog niet gezien hadden, je kunt de fritzbox een berichtje laten sturen indien er een nieuwe firmware versie voor jouw type beschikbaar is.
Kijk hiervoor onder [System] [Push Service] onder de tab [Push Services].
Een van de aan te vinken opties is dat een bericht wordt gestuurd indien er een nieuwe versie van het Fritz!OS beschikbaar is voor jouw apparaat. en als je er toch bent, kijk dan meteen even of de andere opties ook interessant zijn voor jou.
Belangrijk hiervoor is dat je onder de tab [Sender] de push service activeert en de mail instellingen goed invult.

Kijk daarnaast goed naar de instellingen onder [System] [Updates] tab [Auto Update].

2 likes

En maak ook gelijk even een backup van je Fritzbox. Mocht je ooit een factory reset uit moeten voeren, dan kan je heel simpel alle instellingen terug zetten.

2 likes

En zo doe je dat: https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7590/knowledge-base/publication/show/4_Instellingen-opslaan-en-in-dezelfde-FRITZ-Box-herstellen

1 like

@e.vanuden
De firmware images en recovery bestanden van oudere versies zijn altijd heel snel van de server af. Is daar een speciale reden voor? Je kunt nl niet zelf een image maken van de firmware en als het flashen fout gaat dan kun je niets meer.

@loopen

Hier zijn wel (stok)oude firmware / recover-image.exe bestanden te vinden:

https://service.avm.de/downloads/downgrade/

1 like

Naar deze site ben ik onlangs verwezen door AVM omdat ik het recover bestand van de versie 07.13 nodig had. Maar heel veel staat er verder niet. Ik heb de 7590. Versies 7.20 en 7.21 heb ik wel volledig kunnen downloaden. Ik vind het gewoon lastig.

Over het algemeen halen wij oude FW idd zo snel mogelijk offline. Naast dat we in nieuwe FW nieuwe functionaliteiten toevoegen, worden er ook regelmatig bugs e.d. opgelost. Je wilt als fabrikant geen oude FW ter beschikking stellen. Soms kan, na overleg, door onze helpdesk wel een oude FW ter beschikking worden gesteld

1 like

@e.vanuden
Bedankt voor het antwoord. :slightly_smiling_face:
Ja, ik begrijp het. En de push service, werkt dat ook zonder automatische update? Want dan kan ik dat wel instellen zodat ik weet dat er nieuwe firmware is.

Helpt dit misschien?
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7590/knowledge-base/publication/show/2_FRITZ-OS-bijwerken/#zd
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7590/knowledge-base/publication/show/1632_Push-service-configureren/#zd

1 like

@e.vanuden
De Push service werkt. Als er een nieuwe firmware beschikbaar is ontvang ik een mail en dan kan ik het zelf downloaden.
Hartelijk dank voor de info. :slightly_smiling_face:

1 like

36 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: [FRITZ!Box:] Labor/Beta/Plus Firmware

Mmmm, ik kreeg deze keer geen pushbericht van de Fritz!Box over deze update. Heb 'm nu geĂŻnstalleerd en hoop 'm de volgende keer wel weer te krijgen.

AVM heeft de firmware overigens beter voor elkaar dan veel andere fabrikanten…

Ook: soms kom ik nog exemplaren uit old-new-stock tegen met oude firmware, dan draai ik meestal ook de nieuwste recovery eroverheen., dat scheel domweg veel tijd. (van bijv 6.8x naar 7.2x)

Afgelopen dagen 3 FritzBox-modems getest:

→ in Overzicht gaf ie géén aan dat er een nieuw FritzOS is

→ ook Diagnose van de Functie geeft aan dat het FritzOS geheel up-to-date is

→ zelfs Diagnose van de Beveiliging geeft aan dat het FritzOS is bijgewerkt en er geen nieuwere is

→ pas bij Systeem onder Update zie je NADAT je Nieuw-OS-Zoeken hebt gestart, dat er WEL een nieuw FritzOS is. (… helaas vergeten schermafdrukje te maken …)
Nu kun je deze installeren.

Verschillende types geprobeerd :
7490 en 7590 krijgen een nieuw FritzOS (resp. 7.26 en 7.27)
5490 blijft kennelijk (tot vandaag) op 7.12

1 like

Voor het Overzicht kan ik mij dat voorstellen.
Maar ik verwacht wel, dat als ik de Diagnose-functie start de werkelijke situatie van dat moment wordt weergegeven, en al helemaal bij de Diagnose-Beveiliging.

Kennelijk was ik met mijn rondgang langs de eerste 2 Fritzen precies een dag te vroeg …

Dank voor jouw verheldering, @Erik

1 like

Dank voor ook deze tip!
De AVM-ideeënbus bevat nu 1 item meer.
Ik heb AVM gevraagd het antwoord HIER te geven…

1 like

Ik heb even gekeken, maar de diagnose functie geeft wel degelijk aan of er een nieuwe versie is. Alleen komt er niet op hetzelfde moment een firmware uit voor alle producten. Ook is het zo dat bij te oude firmware (producten in de mesh) niet altijd gezien wordt dat er een nieuwere versie is. Dat heeft te maken met het mechanisme. Als alles in de mesh op mininmaal 7.20 zit zal dit probleem verdwijnen. Op dit moment brengen wij de routers naar 07.27, later ook de repeaters

2 likes