[FRITZ!Box:] VPN naar FritzBox modem (Ubuntu)

Ik heb een probleem met onder Ubuntu Linux een VPN verbinding te maken met mijn FritzBox.
Nauwgezet de instructies gevolgd op FRITZ!Box 7590-help - VPN-verbinding voor Linux instellen.
Maar als ik contact wil maken krijg ik de melding ‘Verbinding mislukt’. Als ik een verbinding maak met iemand die nog op de ‘oude’ provider zit (met het oude FB-modem) lukt het wel.

Is er iemand die het wel gelukt is?

Een VPN verbinding met de FB kun je alleen maken als je niet met het eigen netwerk verbonden ben.

Ja, ik probeer het vanuit mijn werk. Om op mijn lokale netwerk te komen. Bij mijn vorige provider met het oude modem geen probleem. Maar nu lukt het maar niet. Bij jou wel, als Linux gebruiker?

Na weken prutsen is het mij eindelijk gelukt. Ik moest mijn modem even uit- en aanschakelen. En toen ik het nog eens probeerde lukte het meteen. Dus bij problemen even het modem resetten.
Tip: Je kunt bij de ‘Gateway’ de naam gebruiken van het gratis domeinnaam wat je van freedom kunt krijgen!

2 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.