[FRITZ!Box:] Wensenlijst

Mijn situatie: ik heb één telefoonboek (gesynchroniseerd vanaf iCloud met mijn telefoon en PC’s) en één antwoordapparaat ingesteld.

Zoals het nu is wordt elke oproep die ik niet kan beantwoorden doorgeleid naar het antwoordapparaat na de standaard wachttijd (iets van 20 seconden als ik het goed heb).

Ik zou graag zien dat ik geen beltoon hoor van oproepen van nummers die niet in het telefoonboek staan.

Dat kan (denk ik) op twee manieren die allebei nu niet voorzien zijn in instellingen van de Fritz!Box:

  1. een beltoon ‘stil’ of ‘geen’ voor onbekende nummers zodat ze wel een tijdje horen dat de telefoon overgaat (maar ik het niet hoef te horen)
  2. oproepen van onbekende nummers direct doorschakelen naar het antwoordapparaat.

In beide scenario’s laat de Fritz me via een push-mail wel weten dat er gebeld is, en als er een boodschap achtergelaten is hangt die aan de mail en kan ik hem beluisteren.
Als het een serieuze oproep was kan ik terugbellen, waar ik ook ben, als het niet de moeite waard is om te reageren is het zo ook goed.

Ik wil geen anonieme nummers blokkeren of afpoeieren, het kan wel eens erg serieus zijn zoals de arts uit het ziekenhuis die iets wil melden over een naaste.
Hetzelfde geldt voor onbekende nummers, ik heb het meegemaakt dat er een oproep gedaan werd vanaf een mij onbekend nummer met een dringende boodschap die ik voor geen goud had willen missen.
Wat mij betreft kan dus alles naar hetzelfde antwoordapparaat, ik wil alleen niet alles meteen hoeven opnemen.

Ik zou wel graag uitgebreidere Dialing Rules (met wildcards o.a.) willen zien, zoals op de SPA3000: https://www.telecomvergelijker.nl/forum/onderwerp/16304/linksys_sipura_spa_3000_deel_1

Simpel gezegd, zoals ik het zie.
In “Telephony Defices / Ring Tones” na “Important Person” “from Unknown Number” toevoegen.
Met een vinkje erachter “Ring Once”
Een soortgelijke functie ook bij FON1 en FON2
Klembord01_20201113
Dit zie je bij een C5

Daar zou ik al blij mee zijn, maar ik heb geen idee hoe moeilijk (of eenvoudig) het is om dit te implementeren.

Ideeën gaan naar een ontwikkeling team bij AVM.
Die bepalen of ze er iets mee doen.

Ze zouden bij introductie van OS7 ook Nederlands gaan ondersteunen.
Ik neem helemaal niet meer de moeite, om te kijken of het al volledig is.
Zoals de gesproken menu’s in het antwoordapparaat.

+1 voor deze functie

3 likes

Bij gemiste gesprekken kijken wij in onze FritzBox om te kijken wie heeft gebeld. Maar daarvoor log je wel in, zodat je ook dingen in de Fritz kunt veranderen…

Graag een extra inlog-mogelijkheid, waarbij je
OFWEL alleen kunt kijken ( read-only toegang )
OFWEL in beperkte menu’s kunt komen ( Telef - Oproepen - Gemist/Binnekomend )

@Drs_W
Maak een nieuwe gebruiker aan.
Log in met http://myfritz.box/

2 likes

Wat @Erik zegt, een gebruiker met beperkte rechten aanmaken is een mogelijkheid.

Een andere oplossing is om de Fritz een mailtje te laten sturen als je een oproep gemist hebt. Aan die mail kun je zelfs de boodschap die ingesproken is op het antwoordapparaat mee laten sturen.
Dit is te vinden onder de “push” instellingen.

2 likes

Dank je @Erik voor deze oplossing,
dat had ik nog niet uitgevonden. Fijn dat je onder in het scherm heel precies de rechten kunt regelen (was in oudere Fritz-OSen namelijk niet zo).

Ook een goede @herman ,
maar als mensen niets inspreken, dan hoeft voor mij dat enkele feit niet op meerdere plekken te worden vastgelegd. Er zijn vast andere :spraydot:-Community-leden die jouw oplossing graag gebruiken.

BlackBox-ranges in FritzBox:

als je in de Fritz nummerreeksen blokkeert (inclusief wildcards) , werk dat misschien handig en flexibel genoeg.
voorbeeld:

blokkeer-vanaf - blokkeer-tot-en-met
0123 456 789 - 0123 456 789 ( = één nummer blokkeren )
0049 13* - 0049 14* ( = vanaf 0049130000000 t/m 00491499999999 )

werkbaar en niet (te) vertragend ?!?

Laat ik mijn eigen vraag eens beantwoorden :stuck_out_tongue:

AVM plaatst regelmatig video’s met tips op hun site, en ik kwam daar ik de categorie Alles rund um die Telefonie de tip “Unbekannte Anrufe auf den Anrufbeantworter umleiten” tegen.

Dit is (bijna) precies wat ik zocht.
Bijna omdat ik twee telefoons gebruik, en ik maar naar één kan omleiden.
Maar dat gemak lever ik graag in :slightly_smiling_face:

1 like

Zo zijn er vele manieren.
Maar is het VIP systeem niet handiger.
Zet de gewone ringtone op Mute.

Voor FON1 doe je dat zo.
DND

De ‘Important person’ beltoon op jouw beltoon.(fritzfon)

Dan gaat de telefoon alleen nog over voor de ‘Important Person’
Dan is het vinkjes zetten in het adresboek, voor wie te telefoon over gaat.

Voor mij is dat niet handiger.
Mijn telefoon rinkelt niet als ik geacht word te slapen.
Uitzondering zijn de enkele VIPs in mijn adresboek, als die me 's nachts bellen is er wat aan de hand.

Daar gebruik ik het ook voor.

In de FritzBox onder
→ Telefonie → OproepBehandeling → TAB:OproepBlokkeringen
Kun je voor enkele nummers en voor nummerreeksen zorgen dat er geen geluid wordt gemaakt.

@Drs_W Dat is de blacklist, dan moet je weten wie er gaat bellen.

Ik zie toekomstige wijzigingen voor de FritzBox

Wacht gewoon 7.26 even af.

Wijzigingen telefonie gedeelte:

  • Improved Completely reworked settings pages for call diversion and call blocks
  • Improved First Configuration wizard offers configuration of a telephone
  • Improved Call diversions offer option to divert selected calls to a certain telephone on the FRITZ!Box
  • Improved Setting for using internal fax machine added to “Send faxes only”
  • Improved The “Email” and “RSS” tabs are hidden in the “Telephony / Telephony Devices” menu when DECT is switched off
  • Improved Display and management of entries in telephone books completely reworked (among others, photo visible in overview, columns can be selected for display, and selection of multiple entries added as well as copying and moving entries between telephone books)
  • Improved Settings for sending and receiving faxes combined under “Telephony / Telephony Devices”
  • Improved After all new received fax documents in the fax log have been opened, the “Info” LED stops flashing
  • Improved Integration of multiple CardDAV telephone books supported
  • Improved Better compatibility of the FRITZ!Box’s SIP registrar to the SIP client LinPhone
  • Improved Better compatibility to telephone providers Easybell and VoIPfoneUK
  • Improved Enhanced compatibility for encrypted telephony
  • Improved For country setting “Germany” and telephone number configured automatically by provider, the area code included in the number is detected automatically and adopted in the line settings
  • Improved Voice quality better for telephone calls in mobile networks and for international calls
  • Improved Forwarding of calls accepted on Snom IP telephones supported without query
  • Improved Stability
  • Change Adjustment to the changed behavior of the T-Net-Box when calls are rejected, for instance due to call blocks
  • Fixed Web address of the CardDAV server could not be changed in online telephone books after entry
  • Fixed On a FRITZ!Box used as a Mesh Repeater for telephony, it was possible to edit the telephony numbers adopted from the Mesh Master and also to create new telephony numbers
  • Fixed Telekom SIP trunking account could not be disabled
  • Fixed In integrated iCloud contacts (Apple), first and last names were sometimes displayed in inconsistent order
  • Fixed During synchronization of entries in online contacts (CardDAV), in certain constellations all email addresses were deleted
  • Fixed Certain telephone numbers were temporarily not registered (among them Sipgate, EnviaTel, Teledate)
  • Fixed Connections dropped after about 30 seconds for telephony connections secured by TLSonly (among others, KPN)
  • Fixed In certain constellations, only one-way voice transmission was possible during telephony via IPv6
  • Fixed Unsuitable presettings for telephony provider Vodafone Italy
  • Fixed Registration of telephone numbers was not possible with telephony profile for provider Vodafone Italia
  • Fixed Sporadic errors when faxing via T.38 connections
  • Fixed No hold announcement after resetting to factory settings
  • Fixed Pickup on IP telephones was possible for no longer than 4 seconds
  • Fixed After a fax was sent, the name of a recipient selected via the telephone book was not displayed in the call list
  • Fixed Editing of door intercom stations sometimes led to loss of email notification for door intercom stations
  • Fixed After importing answering machine settings including saved messages into another FRITZ!Box model, sometimes the imported messages could no longer be played back
  • Fixed Ring sequences incorrect for the country setting “Australia”
  • Fixed Sporadic loss of schedule settings for the answering machine after updating FRITZ!OS
  • Fixed - After editing CompanyFlex Cloud PBX telephone numbers, these numbers were no longer registered
  • Fixed - Configuration of internal fax function not possible when a telephone book contained an entry without a telephone number
  • Fixed - Searches in the telephone book could be performed using a name, but not a telephone number
  • Fixed - Three-party conference did not work on an analog telephone in rare cases

Voor de meeste Fritzen is die er al, 7.26 of 7.27 afhankelijk van modemtype.

En…is het een verbetering voor dit probleem?