FritzBox 5530 IPv6 instellingen

Hoi allemaal,

Net als in dit topic heb ik een tijdje de IPv6 uit gezet. Ik heb hem weer aan gezet, maar ik krijg hem niet werkend. Ik kan ook niet met 100% zekerheid zeggen dat het eerder wel heeft gewerkt.

Dit zijn mijn instellingen, overgenomen van het topic die hierboven vermeld is:

Als ik de status bekijk zie ik dit:

Screenshot_20240206_095531
Internet, IPv6 not connected

Het linkje verwijst naar de log, waar dit in staat:

Could not establish IPv6 internet connection: No response from DHCPv6 server (SOL).

Ik heb geen idee wat ik hier fout heb gedaan. Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!

Ruben

Deze instellingen zouden goed moeten zijn. Misschien voor de hand liggend, maar al eens een herstart van de FB geprobeerd?

Ik heb 'm net opnieuw opgestart, heeft niet gewerkt :frowning: Nogsteeds de zelfde error.

Ik heb dezelfde IPv6 instellingen in mijn FRITZ!Box en bij werkt IPv6 wel.

Misschien even opnieuw de glasvezel verbinding opzetten met het Freedom profiel.

Ik heb 'm op “other internet service provider” gezet, dat opgeslagen, en daarna weer terug gezet op freedom. Nogsteeds hetzelfde probleem :frowning:

Ik vrees dat je dan ff Freedom moet contacten.

Je hoeft alleen profiel Freedom te gebruiken. Niets veranderen.
Werkt het niet…Helpdesk.

GUI Fritzbox Profiel Freedom

Ik heb een bericht gestuurd naar de helpdesk. Als ik een antwoord heb zal ik dit topic updaten met de oplossing. Alsnog bedankt allemaal voor de hulp :slight_smile:

2 likes

Het antwoord van de support:

Het spijt ons zeer, maar je IPv6-prefix blijkt dubbel te zijn uitgegeven. We gaan natuurlijk kijken hoe dat nu weer mogelijk is gebleken en dat zeker oplossen.

Heb je een groot bezwaar tegen een andere IPv6-prefix? Dat zou het snelst zijn voor nu.

Ik heb aangegeven dat ik geen bezwaar heb tegen een ander IPv6 prefix.

Wanneer het probleem opgelost is zal ik 'm op opgelost zetten, met nog een laatste update van hoe lang het heeft geduurd.
Tot nu ben ik heel tevreden over hoe dit wordt afgehandeld. Wel apart dat dit kan ontstaan, maar de reactie was heel snel.

Zeker apart, misschien dat er ergens een check was of de prefix in gebruik was (ipv of die aan jou toegewezen is) en aangezien jij 'm een tijdje niet hebt gebruikt, dat ie toen opnieuw uitgegeven werd aan een nieuwe klant. Goed als dit verder uitgezocht wordt (en opgelost voordat het nog een keer kan gebeuren…)

Probleem is opgelost!
Ik heb een nieuwe IPv6 toegewezen gekregen. Nu is 'ie weer groen in de modem instellingen :slight_smile:

Bericht dat het is opgelost was op donderdag 8 feb al binnengekomen, maar door omstandigheden geen tijd gehad om het te checken/gebruiken.

1 like

Zou fijn wezen dat :spraydot: Freedom hier kan uitleggen, dat

na vandaag niet meer voorkomt.

( Maar dat hier-plaatsen geeft misschien weer teveel info vrij )

Dit was ik vergeten mee te posten, dit had freedom nog laten weten:

Het probleem is ontstaan door handmatige acties. Deze acties waren van langer geleden dan de huidige code en worden niet altijd gezien.

Een check hierop is complexer dan je zou denken. Want een prefix kan meer dan een keer voorkomen in de databases als het gaat om verhuizingen en migraties. Desalniettemin staat het op de lijst voor de developers om dit te voorkomen.

2 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.