Fritzbox 5590 | Firmware voor XGS-PON

Hallo forumleden,
Binnenkort hoop ik via Delta infra een fiberaansluiting bij Freedom te krijgen.
Heb LABversie 7.39-104326 BETA (firmware april 2023) voor XGS-PON geïnstalleerd.
Kan iemand mij vertellen of daar/welke werkende versie daar inmiddels voor in de plaats is gekomen? Krijg in mijn setup de melding ‘Terug naar het officiële FRITZ!OS’ maar weet niet zeker of dat gaat werken. Alvast bedankt voor de reactie(s)
Fijne Kerstdagen
wbkbtr

Versie is nu 7.58. En er is een Lab versie 7.70.

Release is 7.58
Labor is 7.70-109883
Inhouse is 7.70-109869

Als het goed werkt, moet hij met een update vanzelf naar Release gaan.
Als je geen verrassing wenst, met een bestand updaten.
download.avm.de/fritzbox/fritzbox-5590-fiber/deutschland/fritz.os/

De recover bewaren, is ook een goed plan.
download.avm.de/fritzbox/fritzbox-5590-fiber/deutschland/recover/

is het voor Nederland niet handiger de OTHER-versie te nemen in plaats van de DEUTSCHLAND-map ?

https://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-5590-fiber/other/fritz.os/

https://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-5590-fiber/other/recover/

Daar staan van de meeste Fritz-producten de nieuwste standaard-versie en de huidige versie Recover.EXE
(af en toe downloaden, dan kun je eventueel een versie terug, als je dat wil)

Met de 5590 maakt dat niet uit.
Bij twijfel kun je de image inzien met een inpak programma.
Bestandje met de naam content even lezen.
Dat er 2 mappen zijn, is al verwarrend.
Updaten met een verkeerd bestand, gaat ook niet lukken.(als je het normaal doet)

Bedankt voor jullie tips, heb alleen nog niet helemaal in beeld of deze voor AON en/of XGS-PON zijn. Wellicht kan iemand met hetzelfde modem en setup (via belichter Delta) mij de werkende firmwareversie aanraden? Zal een PM naar support sturen en laten weten welke firmwareversie het uiteindelijk is geworden. Dank.

Ik heb de Lab versie 7.70 en heb XGS-PON via Glaspoort. Geen problemen.

1 like

De lab versie is bijna af.
Daarna ga je vanzelf naar de release.
Volgende lab versie moet je dan zelf weer triggeren.
Zelf heb ik de updates zo staan, dat ik een melding krijg voor de volgende.
Alleen een kritische gebeurt direct.

Meldingen komen per mail en op de fritzfon.
Het is best wel handig, dat de fritzbox zoveel dingen per mail kan sturen.

Bedankt, zal die dan ook gebruiken en de procedure van @Erik aanhouden.

Het zou mij niet verbazen als de Fritz-software voor de 5530 en de 5590 niet uitmaakt of er een AON- of GPON- module in zit; waarschijnlijk wordt dat opgemerkt en zie je daardoor de juiste menu-keuzes.

Net zoals bij omschakelen van VDSL-via DSL-poort naar glas-via-MediaConverter in de WAN-poort; na juiste configuratie zie je dan geen instellingen voor DSL meer.

Kan iemand mijn gedachte bevestigen ? (of ontkrachten)

Klopt, de scheiding AON/GPON/XGS-PON zit in de software van de SFP, niet in de FRITZ!Box. Toen ik zelf van AON naar GPON ging heb ik alleen in mijn 5590 de SFP vervangen, profiel aangepast naar Freedom en klaar was WoSp. :wink:

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.