Sinds gisteren heb ik een Fritzbox 7590 over glasvezel en ik bel via Cheapconnect.
Ik krijg de instellingen voor het bellen niet goed.
Bij invoeren telefoonnummer heb ik staan:
Toegangsgegevens
Telefonieaanbieder Andere aanbieder
Telefoonnummer voor de aanmelding
3113xxxxxxx
Intern telefoonnummer in de FRITZ!Box
xxxx ( mijn telefoonnummer zonder netnummer)
Gebruikersnaam xxxx (gelijk aan telefoonnummer voor aanmelding)
Authenticatienaam voip.cheapconnect.net
wachtwoord (mijn sip wachtwoord, was hetzelfde als de login bij Cheapconnect)
Registrar voip.cheapconnect.net
Proxyserver (leeg laten)
DTMF-overdracht automatisch
Altijd aanmelden via een internetverbinding aangevinkt
Ik heb +31 bij telefoonnummer voor de aanmelding en het 10-cijferig nummer bij Intern telefoonnummin de FRITZ!Box.
Bij de gebruikersnaam EN de Authenticatienaam heb ik het telefoonnummer dat ik bij Telefoonnummer voor de aanmelding heb gebruikt, maar dan zonder het +-teken.
Mijn instellingen zijn nu:
Telefonieaanbieder Andere aanbieder
Telefoonnummer voor de aanmelding
+3113xxxxxxx (let op de +)
Intern telefoonnummer in de FRITZ!Box
013xxxx ( mijn telefoonnummer met netnummer)
Gebruikersnaam xxxx ( zie telefoonnummer voor aanmelding echter nu zonder de +)
Authenticatienaam is hetzelfde als de gebruikersnaam
wachtwoord het wachtwoord wat staat bij cheapconnect sip
Registrar voip.cheapconnect.net
Proxyserver (leeg)
DTMF-overdracht automatisch
Altijd aanmelden via een internetverbinding aangevinkt
for Registration 02187654321
Internal number 02187654321
Display name ∅
Username 312187654321
Authentication name ∅ Registar voip.cheapconnect.net
Proxy server ∅
Stun server ∅
Country code None
Area code With prefix(021)
Relay outgoing emergency calls whitout prefix Relay special rate numbers whitout prefix NANP Relay local telephone number in int format
Suffix for internet telephone ∅
DTMF transmission In-band
CLIR via display name
Caller ID Disabled
Support G.726 CCBS
Packet size 20ms
Use telephone number for registration Alway register via an internet connection
Contact internet telephony Only via IPv4
Transport protocol Automatic The provider supports…SRTP
Media protocol RTP/AVP Support MWI Provider does not support REGISTER-fetsh
Mogelijk interessant om te bedenken dat bij CC met/op accountnummer; ook kan worden gebeld. Het accountnummer is binnen het CC netwerk, daarmee ook telefoonnummer.
NB: Authenticatienaam/Proxy/SUN is dus NIET nodig en ik log dus niet in met het hoofdtelefoonnummer maar laat dat nummer bij CC doorschakelen naar het gewenste accountmummer, waarmee dus de FB bij CC is aangemeld.