FTP-toegang tot mijn eigen domein

Ik kan via Plesk geen enkel info over vinden, maar het is toch logisch dat ik via WinSCP toegang kan krijgen via de achterdeur tot mijn domein. Dat ik daarmee bestanden kan uploaden, etc.

De enige info die ik hier zie op de site is het volgende:

Je kunt op twee manieren je website aanmaken in Plesk:

  1. Met behulp van een Content Management Systeem (CMS) die Plesk aanbiedt. 
    
  2. Maak gebruik van een professionele ontwerper en upload je bestanden. 
    

Kan ik daarnaast ergens uitgebreide handleiding (dan wel in de vorm van webpagina) vinden?

Ik was even aan het kijken, maar waar zie je Plesk?

Dat zie je pas in Mijn Freedom als je webhosting afneemt. Je vindt “webhosting” al terug in de menu. Nadat je daar webhosting hebt afgenomen, kun je daar ook inloggen. Dan komt Plesk in beeld.

Freedom is nog steeds in ontwikkeling, maar zag bij andere hostingspartijen dat ze uitgebreide helppagina’s hebben, waaronder hoe je Plesk kunt gebruiken, etc.Het is niet 1 op 1 toe te passen op Plesk van Freedom, want er zijn duidelijk verschillende versies van Plesk. Maar dat komt vast ook goed bij Freedom. :innocent:

Ah, okay. Plesk is ansich wel een handige tool. Alleen erg prijzig.

Ik wou kijken of ik je kon helpen door mee te kijken, maar dat kan dus niet. Voor hosting heb ik het nodig, omdat ik het gratis op GitHub host.

zie WinSCP voor de toegepaste bestandsprotocollen…

Plesk c.s. lijkt mij vooral nuttig wanneer full (cloud)webhosting een bijkomend doel is.
Hobbbymatig vind ik €15 veel te prijzig en ben ik (voor een paar euro) elders, veel goedkoper uit.

Ik vermoed dat Plesk@Freedom vooral hier bedoeld is zodat bedrijfsmatige xs4all’ers (die met webhosting daar zitten en weggepest worden) nu kunnen overstappen naar Freedom.