FTU dubbel kastje, welke kant moet de TY-01 worden geplaatst?

Vraagje omtrent FTU kastje.
Heb van Freedom een TY-01 plaatje gekregen. Ik heb de stofkapjes verwijderd. Echter of ik hem nu rechts of links plaats, ik krijg geen verbinding. Nou is het ook zo dat ik geen licht uit de glasvezel zie komen op beide poorten van de FTU kast. Volgens mij kan je indien er wel licht door de glasvezel gaat dit wel zien als een heel klein rood lichtje.

Volgens Freedom is de lijn opgeleverd, dus vermoedelijk zit het issue bij mij, maar vraag me af wat ik wellicht fout doe.

Met sommige telefoon camera’s kun je het zien.
Test het eerst even, met het licht van een afstandbediening.
:warning: Je moet er niet in kijken met je ogen.

Zag ook nog een uitleg met plaatjes, volgens mij het type dat jij hebt.

Heb even getest met een camera, maar zie helaas geen licht op de beide ftu poorten.
Ben nu even aan het kijken of ik het modem een zetje kan geven om de fiber verbinding te starten.

Uuh… Je MOET NOOIT in glasvezels kijken of er licht is… (ook camera’s kunnen kapot, er zijn wat (USA)rechtzaken van fotografen tegen eigenaren van LIDAR auto’s.
Daarnaast het is infra rood, dus voor ons niet zichtbaar.

Je kunt prima met een camera kijken of er licht op staat, je moet het wel zo doen dat de sensor niet kapot/overbelast gaat.
Door wat afstand of bvk indirect met een stukje papier te spiegelen. Fotosensors zonder IR ingebouwd filter lopen idd wat meer kans kapot te gaan.

Zelf heb een speciaal kaartje waarmee ik kan zien of ergens licht op staat, soms nodig om te weten of/welke vezel uitstraalt. Moet natuurlijk wel weer zo zijn dat de SFP aan de andere kant aanstaat.

Vertel en wat meer over zo’n kaartje.
Hoe werkt het en waar is het te koop?

First google: F-IRC2-F IR Sensor Card
IR detector
Ik heb zelf ooit ergens iets soortgelijks in functie verkregen.

NB: ik heb verder geen enkele affiliatie met bovenstaand.

Bedankt.
Na even zoeken vind ik er wel meer.
Prijzen verschillen nogal.

Uiteindelijk is het opgelost, er was verkeerd gepatched in de wijk centrale.

3 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.