Geadresseerde reclame van Ziggo ontvangen?

Tot 1 maart was XS4ALL nog gescheiden, daarna bestond XS4ALL als bedrijf niet meer. (op je facturen kun je zien dat het BTW en KVK nummer veranderd is. Als je na 29 febr. nog gebruiker was van een XS4ALL verbinding dan was je data noodzakelijker wijs al bij KPN.

Klopt. Maar het blijft stuitend dat ze me bellen als ik al heb geen klant meer ben. Ik sta in het Bel-me-niet-register, dus ze moeten daar gewoon mee stoppen.

Zolang je klant bent is er een recht op contact (twee kanten op). Als je geen klant meer ben MAG je benaderd worden als “oud klant” zolang je er geen bezwaar tegen maakt.
Je kan in een (elk) marketing gesprek bezwaar maken op grond van “recht van bezwaar” dan moeten ze je naam uit de lijst halen.
Het probleem: je moet er naar VRAGEN… Dus onderbreek bij aanvang van de waterval van commerciele klanken de riedel en vraag hoe ze aan je informatie komen
Bij “Cold calling”: verwijs naar bel me niet register
Bij “claim je bent oud klant”: maak gebruik van je recht op bezwaar.
Bij “je bent nu klant”: vraag hoe lang ze je klandizie nog willen hebben, sommige bedrijven hebben een aparte regeling of ze je “commerciele” vragen mogen stellen of niet.
Zodra je je bezwaar kenbaar maakt zouden ze je niet meer mogen bellen/mailen/…

Het “bel me niet register” is alleen tegen “Cold Calling” en bedrijven zijn uitgesloten. Dus als je een KvK inschrijving hebt ben je gewoon groot wild. ;-(

3 likes

Duidelijke uitleg, erg bruikbaar. Ik wordt zoiezo gek van telefoontjes, hebben allemaal adres van 10 jaar geleden en is dus niets met AVG gedaan. Ben wel stuk voorzichtiger met geven van informatie.

Zodra ik AVG aanhaal is het vaak zo afgelopen. Maar die illegale adressenlijst zal ik nooit uit komen.

Toevoeging: Het nemen van een nieuw telefoonnummer is een optie maar dan heb ik waarschijnlijk weer een onmogelijk nummer en is het de vraag wat voor bagage daarop zit.
Ik ben ook niet ingeschreven bij het KVK zolang ze mijn huis adres vogelvrij verklaren.

pre AVG en post AVG is de wetgeving niet heel veel veranderd. (Voor NL). Alleen Pre AVG waren er geen sancties, nu wel.

mbt. KvK veel mensen richten “even” een bedrijf op voor het retour ontvangen van BTW op zonnepanelen… en worden dus weer bereikbaar voor marketeers.Als je een bedrijf wil runnen is een KvK inschrijving wettelijk verplicht.

1 like

@Noci Met het AVG argument wordt vaak genoegen genomen. Eerste vraag die ze stellen wanneer ik zeg dat ik daar al 10 jaar niet meer op het adres woon is “Wat is uw nieuwe adres dan? dan zal ik het meteen bijwerken”. Daarna het AVG noemen is meestal voldoende om het gesprek te beeindigen.

Door de wetswijziging met het AVG zijn bij veel bedrijven de voorwaarden veranderd, ook heb ik ooit begrepen dat er openieuw toestemming gevraagd moest worden voor het gebruiken van je post-AVG bekende gegevens. Dit heb ik niet zelf opgezocht, dus kan zijn dat dit niet exact is hoe het werkt.

Het zou beter zijn dat we naar een systeem gaan waar elk jaar een herinnering gestuurd wordt dat een bedrijf jouw gegevens in hun database heeft. Echter heb ik het gevoel dat met klachten van gegevensmisbruik weinig gedaan wordt aangezien het meldpunt overbelast is.

Er moest niet zozeer opnieuw om toestemming gevraagd worden, er moest duidelijkheid zijn over het hebben van toestemming gegeven door degene waar de data over gaat… en die ontbrak vrijwel per definitie.
Jaarlijks om toestemming gaan vragen gaat een lawine van post betekenen… want marketeers gaan dat ongetwijfeld uitleggen als jaarlijks vragen of ze je nog steeds moeten vergeten :frowning:

Ben vorige week ook al 2 keer door kpn gebeld.
Ik antwoord steevast bij dit soort telefoontjes dat ik telefonisch geen zaken doe en zeg vriendelijk tot ziens.
Vaak hoor je nog net wat sputteren aan de andere kant, maar ik wacht geen antwoord af maar verbreek direct de verbinding.

Wij hebben hier onlangs wel wat van Ziggo ontvangen. Die voelen nattigheid, want hier wordt nu (overigens wel traag) glasvezel uitgerold, en ik heb de indruk dat ze dat toch aardig wat klanten kost.

Hierdoor wordt een anti colportatie sticker op de deur wel steeds interessanter

Krijg nog steeds regelmatig bezoek, overigens wel meestal voor een of ander ‘goed’ doel.

.1.
Kun je SpamBeller-Z niet een “verhuisbericht” van jouw bedrijf sturen, waarin jij alleen jouw telefoonnummer verandert in een niet-bestaande ?
.2.
Als je telefonie ook via een FritzBox loopt, laat Fritz dan hun telefoontjes dumpen (of geef een ‘stil’ geluiod aan (alleen) deze beller)

Nee want er is een openbaar opvraagbaar register genaamd de KvK waar adres gegevens van bedrijven in (moeten) staan. (een betrouwbare bron dus).

Voor de eigen PBX is dat geen probleem, voor het mobiele nummer wel. vroeger belden ze anoniem, maar dat mag tegenwoordig niet meer.
(al zijn er daar ook een paar die ik al weiger…, probleem dan krijg je een voice mail bericht. :frowning: )

@Noci , ik bedoelde niet dat je in de KvK een fout nummer moet zetten, maar de Lastige-Beller zèlf een “adreswijziging” moet sturen…

Ik heb nog niet onderzocht of je in de Fritzbox een bepaald inbellend-nummer kan “doorverbinden” naar een ànder nummer (waar gewoon nooit wordt opgenomen, en de voicemail niet afgeluisterd hoeft te worden)

Voor een belbedrijf is het makkelijker om in bulk alle KvK info in een keer te downloaden en gebruiken, want die is betrouwbaard en in een vastgesteld formaat.
Inmiddels kun je bij KvK (handmatig) verzoeken om niet in vermarktbare lijsten te worden opgenomen.
Maar de nummers zwerven nog steeds op allelei plaatsen.
Daarnaast heb je de “informatie over bedrijven” bedrijven die naast adres ook bv. kredietwaardigheid etc. verzamelen, ook die data wordt verhandeld. (Graydon en zo).

Wat dacht je hier van:

Als je een Fritzbox hebt kan je eenvoudig ongewenste telefoontjes blokkeren. Dan kan je nog steeds instellen dat de Fritzbox je een mailtje stuurt met “0102133333” heeft gebeld om 18:24 of iets dergelijks

Hier tegelijkertijd reclame van Ziggo en deze was voorzien van mijn naam. Ik zit zo’n 14 jaar niet meer bij Ziggo en zeker niet van plan terug te gaan.

Ik heb de informatie van de brievenbus voor naar achteren gedragen in de oud-papier bak gedaan. Het is zonde van het papier was zo snel oud is geworden.

1 like

M’n PBX kan dat als het gesprek er over heen lopot ook heel goed (bij gebrek aan een “modem” )
En op m’n mobiel kan ik na het eerste gesprek ook zomaar een nummer blacklisten.

Ik heb voor de grap zo’n nummer eens teruggebeld, en dan komt er een KPN bandjes dat het nummer niet in gebruik is… dus ze vullen maar wat in als afzender).

is inderdaad een goede tip, zeker als je de ruimte hebt om hel veel emailadressen aan te maken en te beheren…
mail van de Appie Hein laten binnenkomen op appiehein@ < . > of ziggo @< > is voor de versturende organisatie een kleine hint bij het aanmelden dat je de mailings in de gaten houdt en dat het bij overname perikelen niet meteen als vanzelfsprekend is dat jou email adres automatisch in handen komt van de overnemer…

Ik heb Ziggo zelfs al aan de deur gehad.

“bent u van Ziggo? Ga dan maar zo snel mogelijk van mijn erf af, voordat ik de politie bel wegens huisvrede breuk”

Ze hebben het ook via een bemiddelaar geprobeerd. Een heel vriendelijke dame die na wat doorvragen door mij tot de conclusie kwam dat Ziggo mij geen passende aanbieding kon doen.

Overigens is het enige wat ze te bieden hebben een tijdelijke korting op een inferieur product.

2 likes