Geadresseerde reclame van Ziggo ontvangen?

Voor de overstappers van XS4ALL: hebben jullie ook geadresseerde reclamepost gehad van Ziggo?

Ik heb het idee dat XS4ALL/KPN mijn klantgegevens aan Ziggo heeft verkocht. Ik heb namelijk niets te maken net Ziggo en ze zouden mijn adres niet moeten hebben. Toen ik een tijdje geleden telefonie bij KPN opzegde kreeg ik even later geadresseerde reclame van de Postcodeloterij, waar ik ook niets mee te maken heb en ik meen me te herinneren dat iemand die hetzelfde overkwam zeker wist dat de klantgegevens van KPN kwamen omdat in de reclamepost dezelfde fout in de initialen zat.

De volgende keer dat ik iets opzeg laat ik eerst mijn initialen veranderen zodat ik daarna kan herkennen wie mijn gegevens heeft verkocht.

1 like

Nee, Geen enkel bericht gehad.
Dat KPN klantgegevens aan Ziggo doet, is ook onwaarschijnlijk.

Maar je kunt Ziggo vragen, hoe ze aan je adres komen?
Daar heb je recht op, om dat te weten.

Wij hebben ook niets ontvangen van Ziggo of postcodeloterij.

Ziggo is behoorlijk koppig met reclame maken. Ik zal na een debacle van Hun kant (toen nog UPC) zeker nooit klant worden.
Maar ze willen het adres niet uit de database halen, want er zou iemand anders kunnen gaan wonen etc. (Overigens zijn het altijd zakelijke aanbiedingen die op naam staan, de niet zakelijke staan op “Aan de bewoners van
” )
Helaas is daar vrij weinig tegen te beginnen als je een bedrijf hebt is je telefoon nummer en je adres vogelvrij

Bel me niet register werkt niet etc.

@axelgron Voor postcode loterij moet je je apart afmelden op hun website. (en dan gelijk voor alle andere gelieerde loterijen)


Je kan je adres principe in real world mogelijk lastig realiseren, maar het is eenvoudig met het mail domain dat je bij freedom.nl “krijgt”.
Geef iedere tegen partij een eigen mail adres. blabla+organisatie1@mydomain., en dan kan blabla@mydomain de spambox zijn


Als je met een fout in de initialen kan aantonen dat adres overgedragen zijn is een gang naar de AP niet al te moeilijk.

Bedankt voor alle reacties!

Vriendelijke groeten van axelgron.

Geen Ziggo meer, gelukkig.

Wel een kpn-meneer, die mij vorige week belde. In december ook al een keer. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat XS mijn gegevens doorgespeeld heeft, ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek per mail, in 2019 al, dat ik dat niet wil. :worried:

Tot 1 maart was XS4ALL nog gescheiden, daarna bestond XS4ALL als bedrijf niet meer. (op je facturen kun je zien dat het BTW en KVK nummer veranderd is. Als je na 29 febr. nog gebruiker was van een XS4ALL verbinding dan was je data noodzakelijker wijs al bij KPN.

Klopt. Maar het blijft stuitend dat ze me bellen als ik al heb geen klant meer ben. Ik sta in het Bel-me-niet-register, dus ze moeten daar gewoon mee stoppen.

Zolang je klant bent is er een recht op contact (twee kanten op). Als je geen klant meer ben MAG je benaderd worden als “oud klant” zolang je er geen bezwaar tegen maakt.
Je kan in een (elk) marketing gesprek bezwaar maken op grond van “recht van bezwaar” dan moeten ze je naam uit de lijst halen.
Het probleem: je moet er naar VRAGEN
 Dus onderbreek bij aanvang van de waterval van commerciele klanken de riedel en vraag hoe ze aan je informatie komen
Bij “Cold calling”: verwijs naar bel me niet register
Bij “claim je bent oud klant”: maak gebruik van je recht op bezwaar.
Bij “je bent nu klant”: vraag hoe lang ze je klandizie nog willen hebben, sommige bedrijven hebben een aparte regeling of ze je “commerciele” vragen mogen stellen of niet.
Zodra je je bezwaar kenbaar maakt zouden ze je niet meer mogen bellen/mailen/


Het “bel me niet register” is alleen tegen “Cold Calling” en bedrijven zijn uitgesloten. Dus als je een KvK inschrijving hebt ben je gewoon groot wild. ;-(

3 likes

Duidelijke uitleg, erg bruikbaar. Ik wordt zoiezo gek van telefoontjes, hebben allemaal adres van 10 jaar geleden en is dus niets met AVG gedaan. Ben wel stuk voorzichtiger met geven van informatie.

Zodra ik AVG aanhaal is het vaak zo afgelopen. Maar die illegale adressenlijst zal ik nooit uit komen.

Toevoeging: Het nemen van een nieuw telefoonnummer is een optie maar dan heb ik waarschijnlijk weer een onmogelijk nummer en is het de vraag wat voor bagage daarop zit.
Ik ben ook niet ingeschreven bij het KVK zolang ze mijn huis adres vogelvrij verklaren.

pre AVG en post AVG is de wetgeving niet heel veel veranderd. (Voor NL). Alleen Pre AVG waren er geen sancties, nu wel.

mbt. KvK veel mensen richten “even” een bedrijf op voor het retour ontvangen van BTW op zonnepanelen
 en worden dus weer bereikbaar voor marketeers.Als je een bedrijf wil runnen is een KvK inschrijving wettelijk verplicht.

1 like

@Noci Met het AVG argument wordt vaak genoegen genomen. Eerste vraag die ze stellen wanneer ik zeg dat ik daar al 10 jaar niet meer op het adres woon is “Wat is uw nieuwe adres dan? dan zal ik het meteen bijwerken”. Daarna het AVG noemen is meestal voldoende om het gesprek te beeindigen.

Door de wetswijziging met het AVG zijn bij veel bedrijven de voorwaarden veranderd, ook heb ik ooit begrepen dat er openieuw toestemming gevraagd moest worden voor het gebruiken van je post-AVG bekende gegevens. Dit heb ik niet zelf opgezocht, dus kan zijn dat dit niet exact is hoe het werkt.

Het zou beter zijn dat we naar een systeem gaan waar elk jaar een herinnering gestuurd wordt dat een bedrijf jouw gegevens in hun database heeft. Echter heb ik het gevoel dat met klachten van gegevensmisbruik weinig gedaan wordt aangezien het meldpunt overbelast is.

Er moest niet zozeer opnieuw om toestemming gevraagd worden, er moest duidelijkheid zijn over het hebben van toestemming gegeven door degene waar de data over gaat
 en die ontbrak vrijwel per definitie.
Jaarlijks om toestemming gaan vragen gaat een lawine van post betekenen
 want marketeers gaan dat ongetwijfeld uitleggen als jaarlijks vragen of ze je nog steeds moeten vergeten :frowning:

Ben vorige week ook al 2 keer door kpn gebeld.
Ik antwoord steevast bij dit soort telefoontjes dat ik telefonisch geen zaken doe en zeg vriendelijk tot ziens.
Vaak hoor je nog net wat sputteren aan de andere kant, maar ik wacht geen antwoord af maar verbreek direct de verbinding.

Wij hebben hier onlangs wel wat van Ziggo ontvangen. Die voelen nattigheid, want hier wordt nu (overigens wel traag) glasvezel uitgerold, en ik heb de indruk dat ze dat toch aardig wat klanten kost.

Hierdoor wordt een anti colportatie sticker op de deur wel steeds interessanter

Krijg nog steeds regelmatig bezoek, overigens wel meestal voor een of ander ‘goed’ doel.

.1.
Kun je SpamBeller-Z niet een “verhuisbericht” van jouw bedrijf sturen, waarin jij alleen jouw telefoonnummer verandert in een niet-bestaande ?
.2.
Als je telefonie ook via een FritzBox loopt, laat Fritz dan hun telefoontjes dumpen (of geef een ‘stil’ geluiod aan (alleen) deze beller)

Nee want er is een openbaar opvraagbaar register genaamd de KvK waar adres gegevens van bedrijven in (moeten) staan. (een betrouwbare bron dus).

Voor de eigen PBX is dat geen probleem, voor het mobiele nummer wel. vroeger belden ze anoniem, maar dat mag tegenwoordig niet meer.
(al zijn er daar ook een paar die ik al weiger
, probleem dan krijg je een voice mail bericht. :frowning: )