Geadresseerde reclame van Ziggo ontvangen?

@Noci , ik bedoelde niet dat je in de KvK een fout nummer moet zetten, maar de Lastige-Beller zèlf een “adreswijziging” moet sturen…

Ik heb nog niet onderzocht of je in de Fritzbox een bepaald inbellend-nummer kan “doorverbinden” naar een ànder nummer (waar gewoon nooit wordt opgenomen, en de voicemail niet afgeluisterd hoeft te worden)

Voor een belbedrijf is het makkelijker om in bulk alle KvK info in een keer te downloaden en gebruiken, want die is betrouwbaard en in een vastgesteld formaat.
Inmiddels kun je bij KvK (handmatig) verzoeken om niet in vermarktbare lijsten te worden opgenomen.
Maar de nummers zwerven nog steeds op allelei plaatsen.
Daarnaast heb je de “informatie over bedrijven” bedrijven die naast adres ook bv. kredietwaardigheid etc. verzamelen, ook die data wordt verhandeld. (Graydon en zo).

Wat dacht je hier van:

Als je een Fritzbox hebt kan je eenvoudig ongewenste telefoontjes blokkeren. Dan kan je nog steeds instellen dat de Fritzbox je een mailtje stuurt met “0102133333” heeft gebeld om 18:24 of iets dergelijks

Hier tegelijkertijd reclame van Ziggo en deze was voorzien van mijn naam. Ik zit zo’n 14 jaar niet meer bij Ziggo en zeker niet van plan terug te gaan.

Ik heb de informatie van de brievenbus voor naar achteren gedragen in de oud-papier bak gedaan. Het is zonde van het papier was zo snel oud is geworden.

1 like

M’n PBX kan dat als het gesprek er over heen lopot ook heel goed (bij gebrek aan een “modem” )
En op m’n mobiel kan ik na het eerste gesprek ook zomaar een nummer blacklisten.

Ik heb voor de grap zo’n nummer eens teruggebeld, en dan komt er een KPN bandjes dat het nummer niet in gebruik is… dus ze vullen maar wat in als afzender).

is inderdaad een goede tip, zeker als je de ruimte hebt om hel veel emailadressen aan te maken en te beheren…
mail van de Appie Hein laten binnenkomen op appiehein@ < . > of ziggo @< > is voor de versturende organisatie een kleine hint bij het aanmelden dat je de mailings in de gaten houdt en dat het bij overname perikelen niet meteen als vanzelfsprekend is dat jou email adres automatisch in handen komt van de overnemer…

Ik heb Ziggo zelfs al aan de deur gehad.

“bent u van Ziggo? Ga dan maar zo snel mogelijk van mijn erf af, voordat ik de politie bel wegens huisvrede breuk”

Ze hebben het ook via een bemiddelaar geprobeerd. Een heel vriendelijke dame die na wat doorvragen door mij tot de conclusie kwam dat Ziggo mij geen passende aanbieding kon doen.

Overigens is het enige wat ze te bieden hebben een tijdelijke korting op een inferieur product.

2 likes