Gebruik e-mail en spamfilters in webmail Roundcube

Ik werk altijd in de webmail Roundcube. Nu zie ik dat ‘e-mailfilters’ alleen voor het @freedom.nl domein gemaakt kunnen worden. Dat kan voor het extra domein @mijndomein.nl dus helemaal niet?
En dan zijn er ook nog ‘spamfilters’ die je kunt instellen. Alleen daar zie ik niet staan dat het alleen voor het @freedom.nl domein is. Werken spamfilters wel ook in het eigen extra domein?

Hoi @jaroest ,

Om mail filters aan te passen voor de mailboxen op je domein, zul je moeten inloggen in de MIJNfreedom omgeving met de gebruikersnaam en wachtwoord voor die mailbox. Dan zou je mailfilters moeten kunnen aanpassen. :wink:

Dank voor het antwoord. Maar als ik dus ingelogd ben dan zie ik wel de filter functies onder het account van Freedom, maar niet onder de e-mailfuncties bij mijn domein. Bij de filterfuncties onder het Freedom-account staat (als ik er op klik) dat dit het @freedom.nl e-mailaccount betreft. Dus ik kom er nog niet helemaal uit. Zie de afbeelding.

Je moet inloggen op https://mijn.freedom.nl/ met het e-mailadres van je eigen domein en bijbehorende wachtwoord. Dus niet met je primaire Freedom adres.
Dan krijg je wel de (spam)filter instellingen specifiek voor dat eigen domein adres

De indeling van het DHZ beheer deel is vorig jaar veranderd. Ik moest er ook even aan wennen. Freedom heeft hier andere keuzes gemaakt dan b.v. hosting-providers die met cPanel werken.

1 like

Dank voor het antwoord. Ik heb op die manier ingelogd en dan kan ik inderdaad de filters bewerken van mijn eigen domein. Dus opgelost. :grinning: