Gebruik je een alternatief voor Canal Digitaal?

NLZiet is natuurlijk wat bekender, maar bij toeval stuitte ik afgelopen weekend op het Zwitserse Zattoo. Dat biedt o.a. Engelstalige en Duitse zenders.
Vooral BBC 1 en 2 en Channel 4 vonden wij in ons huis interessant, dus dat hebben we even uitgeprobeerd met VPN en dat bevalt tot nu toe goed (met de 1 maand gratis premium-versie).

Ik heb ook gekeken naar Tvmucho, maar dat hebben we nog niet uitgebreid uitgeprobeerd, omdat de gratis versie daar wel erg beperkt is (1 uur per dag) en de reviews al een tijd slecht zijn.

Overigens bevalt NLZiet voor de Nederlandse zenders ons prima.

Nog anderen die suggesties hebben?

Live TV kijken doe ik al 2 jaar bijna niet meer. On demand kijken op momenten dat het me uitkomt, heeft de voorkeur. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. De kwaliteit en de retentie van NLZiet vind ik tegenvallen. Daarom ben ik 1 jaar terug overgestapt naar NPO Start plus. Naar de commerciƫle zenders keek ik toch al nauwelijks. De retentie is bij NPO Start plus fors langer. Ik kan veel meer films/series terugkijken. Soms jaren terug. On demand zijn de reklames eruit gehaald. En kwalitatief vind ik NPO Start plus on demand beter dan NLZiet. Beide geven aan HD kwaliteit te leveren, maar dat idee had ik niet bij NLZiet. Zeker niet on demand. Vreemd genoeg is live tv kijken weer net andersom: NLZiet biedt live een betere kwaliteit dan NPO Start plus. Maar goed, ik kijk toch nauwelijks live tv, dus dat maakt me niet uit.
En niet onbelangrijk: NPO Start plus kost 2,95 euro per maand, terwijl NLZiet 7,95 euro per maand kost.
Daarnaast gebruik ik VRT NU en Eurosport Player. Alleen Eurosport kijk ik voornamelijk live. En de kwaliteit daarvan is live echt top!

1 like

Ja, NPO Start Plus hebben we ook. Erg fijn hoe lang je daar kunt terugkijken inderdaad. De commerciĆ«len worden door ons ook niet vaak bezocht (op ā€˜het Perfecte Plaatjeā€™ na), maar kids hebben soms een andere smaak. :slight_smile:

VRTNu had ik nog niet eerder van gehoord. Ik heb de app direct gedownload, maar zelfs met VPN ingesteld op Belgie kan ik me daar (op een tablet) niet aanmelden en live kijken geeft een error: ā€œDeze video is niet beschikbaar buiten de EUā€. (?)

Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

===============
Edit:

Het aanmelden en tv kijken is me gelukt via de browser F-secure. Fijn dat ik nu zo ook de Belgische tv weer kan kijken.
De app checkt kennelijk Safari, en mijn huidige (nieuwe) versie van Safari werd blijkbaar afgekeurd door de app (die nog versie 12 lijkt te willen hebben).

Dank je wel, Bertus!

Drie jaar geleden heb ik een STB van FilmOn gekocht. Al een tijdje niet meer verkrijgbaar:

https://store.filmon.com/products/filmon-tv-hdi-live-streaming-box?variant=11813131907

Daarmee krijg/kreeg je onbeperkt toegang tot alle 500 kanalen, wat ze na drie jaar nog steeds waarmaken zonder dat ik abo-kosten hoef te betalen. Het ging/gaat mij erom dat ik alle kanalen van ITV (UK) hiermee binnen kan krijgen.

1 like