In tegenstelling tot het standaard @freedom.nl domein kan ik de e-mail filter instellingen van mijn eigen domein niet vinden. Kijk ik er nou zo langs? Of zijn die niet beschikbaar?
Je kunt het filter gewoon instellen bij âMijn mailboxâ > âE-mail filtersâ
Zo lang het e-mailadres gehost wordt bij Freedom/Soverin kun je daar ook filters instellen voor het andere domein.
Kijk dit testje met mijn domein vidcom.nl werkt gewoon vanuit de E-mail filters in je Freedom domein:
Als ik daar mail aan stuur komt netjes de vakantiemelding van domein vidcom.nl binnen:
Kortom, emailfilters (net als spam) stel je in op accountniveau en dan qua regels voor de daarin beheerde (mail)domeinen.
Mijn doel is dat mail van bepaalde afzenders in een aparte map terecht komen. Dit werkt wel binnen het freedom.nl domein, maar dat lukt dus niet voor mijn eigen domein..
Ah, helder. Thanks Larry. Nu kan het wel ![]()
Precies, dat liet ik ook zien dacht ik zo ![]()
Yep
. My bad, ik was ingelogd op het Freedom domeinâŠ
Badankt!
Zelf vind ik de menustructuur van MijnFreedom als âopgelegdâ door de Soverin methode, ondoorzichtig. Niet alleen dit maar ook bij andere zaken. Overduidelijk wmb, met wat weinig aandacht voor eindgebruikers.
Ik blijf ook in 2026 pleiten voor een API toegankelijke structuur om dingen aan te kunnen passen. Iemand kan dan zelf een toepasselijk webpagina voor eigen beheer maken.
//â//
Het one(side)panel - ingeroeste JavaScript - kan ik als âontwerperâ snappen, maar is helaas voor de gebruiker vaak ondoorzichtig. Trouwens niet alleen voor gebruikers maar ook de programmeur en gepaarde overhead die maar moet zien dat die ergens iets infrut.
Best ludiek dat voor de mijnFreedom functionaliteit, vele tientallen (ondoorzichtige) scripts en al snel 10-20MByte aan data overdracht nodig zijn om die samen te laten werken.
Leg je tante die niet in de techniek zit, maarâs uit hoe ze dingen met de mijnFreedom menuâs moet gebruiken ? Dit wordt dan deels opgevangen door de stapsgewijze helpdeskpaginaâs die iets moet duiden. Freedom op haar beurt moet die weer nauwgezet onderhouden.
Een mailgebruiker redeneert sws doorgaans vanuit één mailbox en niet vanuit het (beroeps gedeformeerde?) beheerdersniveau die graag met één of twee clicks click alle honderd domeinen of mailboxen kan bestrijken.
Zo ook mailfilters (en spam) waar - ook - ik toch echt zou bedenken dat je dit als mailgebruiker per mailbox (in)regelt, net zoals bij een (brrrr office) bedrijfsaccount.