Geen internet vanaf ongeveer 16:30 uur

Goedeavond,

Vanaf ongeveer 17 uur vanavond heb ik in Tilburg (5046RK) geen internetverbinding wek. Powercycle en het terugzetten van de fabrieksinstellingen van de Fritxbox boden helaas geen oplossing.

Bij het herstellen naar de fabrieksinstellingen kwam ik er automatisch achter dat er totaal geen ipv4 adres wordt opgehaald (zie ook screenshot van de internet monitor in de modem interface)’ De ONT ban KPN geeft twee groene lampjes.

Doordat het tweede paasdag is was de helpdesk ook niet aan het werk en liggen nu dus al mijn werkzaamheden voor morgen stil

BTW: ik ben gewoon bij met mijn rekeningen. Er staat niets open.

Help

welkom Paul,

Aan de hand van de ONT-LEDjes lijkt het of het glas-gedeelte in orde is.

Wat heb je - na de fabrieks-reset - met de FritzBox gedaan ?

Als je 'm (na reset) weer aanzet, dan begint toch de Setup-Wizard ?
en anders te bereiken via het menu:

  • Wizards
  • Configuring-the-internet-Connection

Volg de gegeven mogelijkheden en vul alles zo goed mogelijk in.

De LEDs geven aan wat er wèl en wat er (nog) níet werkt.

(ik heb voor jou nog even gekeken op Freedom.nl → Storingen, maar daar staat op dit moment niets genoemd)

Geef alsjeblieft nog wat meer info (bijv. Hoe aangesloten; géén privé-data)
zodat de Community-leden kunnen kijken of ze je verder kunnen helpen … …

Heel beknopt zijn volgens mij de instellingen voor jou (doe ik uit mijn hoofd)
FritzBox-menu:

  • internet
  • ToegangsGegevens

aanbieder: Freedom
V internet-controleren na toepassen

IPv6
V IPv6-ondersteuning actief

DNS-server
X Door aanbieder toegewezen DNSv4 server gebruiken

Bedankt voor je antwoord. Ik heb na de fabrieksreset de installatie wizard doorlopen. Netjes mijn land gekozen en vervolgens voor provider Freedom en optie Freedom glasvezel gelozen.


hopelijk hebt u al gecontroleerd of alles technisch goed in elkaar zit:

  • glasvezel goedin de ONT (want ledjes branden groen)
  • ONT via CAT6-kabel aan WAN-poort van de Fritz; goed vastgeklikt; probeer eventueel andere UTP-kabel

Als het signaal de FritzBox binnenkomt op de WAN- of op de LAN1- poort, dan helpt soms het volgende:
FritzBox even UIT zetten (minuut of zo)
FritzBox AAN
inloggen
ga naar menu: → internet
submenu: → Toegang (Access)

vul als provider NIET Freedom in, maar kies voor Bestaande-Toegang-via-WAN

probeer ook de snelheid tussen ONT en FritzBox eens te begrenzen tot 1 Gbit op dezelfde plek, maar iets lager in het scherm (onder Verbindings-instellingen-Wijzigen) :

Na het opnieuw instellen is het goed om de FritzBox langer dan een minuut echt UIT te zetten, daarna te laten starten en een kwartier te wachten:
er moet worden gesynchroniseerd met “de overkant”

Mocht dit niet de oplossing blijken, zet de provider dan weer op Freedom-Glas.
Ook hierbij kun je even proberen de snelheid terug te brengen tot 1000 Mb/s ( = 1 Gbit / s )