Geen Live beeld, of alleen met een truc

Sinds 29 december niet normaal een zender te kiezen, live is dan altijd bevroren. Soms op te lossen door op pauze te drukken, en dan weer op play, of door begin gemist te kiezen. Geldt voor de normale/gangbare zenders (NL1, 2, 3 etc.), maar niet voor NPO1/2 extra, BBC-first, ONS. Het opnieuw opstarten van het AMINO-kastje heeft geen effect.

Canal Digitaal zegt niet bekend te zijn met een abo op mijn adres en wil een klantnummer weten.

De FAQ over dit onderwerp lijkt alleen zwart beeld erop? Gaarne suggesties.

Dit klopt, abonnement loopt via Freedom en niet via CD. Klacht al gemeld bij Freedom?

Nee, nog niet, Is daar een apart formulier voor?

Heb je de ontvanger direct op de Fritzbox aangesloten?

Ja, die is direct aangesloten. Ik heb net de Fritzbox ook gereset, kijken of dat helpt…

en dat helpt niet…helaas

en helaas de workaround lukt ook niet meer (pauzeren en dan weer kijken of begin gemist), nu werkt alleen terugkijken nadat het is afgelopen.

Problemen gelden alleen voor de eerste 10 zenders.

Mailtje sturen naar helpdesk@freedomnet.nl

Dank, beste wensen voor 2022

Gisteren mailtje gestuurd baar helpdesk, maar ja het is weekend, dus ik zal moeten wachten tot maandag 3 januari

Dit probleem had ik gisteren ook. Ik kon pas een programma kijken toen het afgelopen was.

Vanochtend helpdesk gesproken. Oplossing is in het menu van de TV te kiezen voor instellingen en dan TV-instellingen en dan Fabrieksinstellingen herstellen. Dan wordt er de laatste versie van de firmware geinstalleerd, en daarna werkt alles weer gewoon.

1 like

N.B. Op 31 december 2021 stuurde ik mijn vraag/klacht via e-mail en op 24 januari geeft Freedom per e-mail antwoord, dat bovendien niet geheel te begrijpen is (“Aangezien je aangeeft dat het probleem vooral voorkomt bij LiveTV en dat een mooie om te testen.”).

Ik vind dat een hele superslechte beurt van Freedom.nl