Geen reactie van helpdesk

Yep, allemaal simpel te doen. En ja, je briefpapier en laat staan, vermeldingen veranderen kan flink in de papieren en moeite lopen.

Wat, voor iemand nieuw, even doorkijken kan vragen zijn de achterliggende/doorschakel opties die het portaal aanvullend biedt.

NB: bij porteren krijg je nog wel €5 voor het administratief afhandelen.

Mijn vaste lijn loopt ook via Cheapconnect.
Ik vind het geen prettig idee om mijn mobiel naast mijn bed te leggen. Wel wil ik zo nodig kunnen bellen vanuit bed. En dan is een vaste lijn een mooie optie.

Enkel de “Inlog voor Freedom Bellen oplever e-mail" werd niet door CheapConnect geaccepteerd. De beide e-mails als aansluitbewijs met een extra tekstbestandje met uitleg echter wel. De portering is in behandeling genomen.
Ik heb mijn SIP account informatie inmiddels ontvangen en kan alvast aan de gang :slight_smile:

Hier heb ik destijds niets van gemerkt.
Als aanvulling:
Als je weinig belt dan is ook prepaid bij CheapConnect mogelijk. CheapConnect waarschuwt keurig als het prepaid bedrag bijna verbruikt is.

Vaste lijn zonder DECT? anders heb je nog steeds een radio in de buurt van je bed.

Gisteren toch maar besloten om toch maar even te bellen. Ik stond eventjes in de wacht en uiteindelijk niet helemaal het antwoord gekregen waar ik naar op zoek was. Qua afronding van het ticket ging het om de vervanging mijn modem. Ik kreeg tijdens het gesprek te horen dat dit voorradig is en geregeld kon worden. Toen ik vroeg of het dan geregeld kon gaan worden, was het antwoord nee, want dit moet ik per email aanvragen. Toen ik aangaf al een mail gestuurd te hebben, kreeg ik het verzoek om nog maar eventjes op het antwoord te wachten…

Inmiddels heeft de portering van mijn telefoonnummer van Freedom Bellen naar CheapConnect precies op het aangegeven tijdstip plaatsgevonden.

Alle CheapConnect functionaliteit werkt.
Het enige dat ik nu niet heb is een TLS verbinding voor versleuteling. Maar voor dat ene gesprek per week lig ik daar niet wakker van.

Nu nog mijn Freedom Bellen abonnement bij de Helpdesk opzeggen.

Dat TLS is al vele jaren een terugkomend verzoek. Vermoed dat certificaat en poort (udp vs tcp) gedoe, veel gebruikers daar dan issues mee hebben, reden is er vanaf te zien.

Stopt dat abbo niet automatisch ?
Natuurlijk (wel) goed om het expliciet af te melden.

Ja misschien. Ik weet het niet. Kan er ook nergens informatie over vinden.
Voor de zekerheid dus maar opgezegd.

Zit daar ook.
Anoniem uitbellen, was een ding dat me niet lukte.
Heb nu een trunk op een extra lijn van de fritz zitten.
Op deze wijze, kan ik toch anoniem bellen.

[sterretje]31[sterretje] wordt helaas niet ondersteund. Dan zou je per gesprek of telefoonnummer anoniem bellen kunnen kiezen.
Maar je kunt wel met alle uitgaande gesprekken anoniem bellen dmv de CheapConnect Portal instelling:
SIP Accounts → Nummerweergave → Instellingen nummerweergave → Geheim bellen

Ik heb daarvoor een extra account (€0,95) dat ik dan anoniem gebruik. Op mijn voip toestellen heb ik meerdere lijnen en kies dan welk (account) ik gebruik om uit te bellen. De trunk (biedt CLI) is natuurlijk ook een prima mogelijkheid.

Iemand die alleen Fritz gebruikt, kan één van de twee standaard CC accounts instellen als anoniem en zo zelf bepalen welke uitgaande lijn wordt gebruikt.

Vandaag e-mail van de helpdesk ontvangen dat mijn Freedom Bellen abonnement is gestopt per de dag dat ik de opzeg-e-mail had gestuurd.

Ik heb niet gebeld, niet nogmaals een e-mail gestuurd, maar rustig gewacht.
Tenslotte was mijn nummer al actief bij CheapConnect.

ik dacht dat via de FritzBox de code
[ster] 31 [hekje] vóór het nummer ervoor zorgt dat nummerweergave wordt onderdrukt;
[hekje] 31 [hekje] vóór het nummer zet de nummer-onderdrukking uit.

Probeer even of dat bij jou zo werkt (wil je het resultaat hier melden voor toekomstige lezers)

Nope, dat werkt niet…

AVM: “Je telefoonprovider moet de functionaliteit “CLIR (Calling Line Identification Restriction, ook wel nummeronderdrukking genoemd) per oproep” hebben ingeschakeld.”

@Drs_W
Cheapconnect heeft bij je lijn, ook gratis trunk nummers.
Dat uitgaande nummer, kan op anoniem.
Zo’n nummer heb ik als extra lijn in de fritzbox.
Anoniem bellen doe ik met *124# voor het nummer.(4e uitgaande lijn)
En CLIR staat uit in het profiel van de lijn in de fritzbox.
Ook dit gaat niet perfect, omdat kiesregels voorrang genieten.
Dus ik heb bij b.v. bij 0800 nummers staan, dat het via lijn4 moet.