Op 30-10 heb ik namens mijn schoonouders een ticket aangemaakt bij de helpdesk (vanaf hun mailbox), direct een ticket nummer ontvangen (92292806), daarna complete radiostilte. Nog een reminder gestuurd op 13-11 en gisteren wederom, maar opnieuw complete radiostilte.
Voor de goede orde, ik verwacht niet de volgende dag een antwoord en ik kan begrijpen dat het soms even druk is (al lijkt dat een chronisch probleem), maar na 4 weken nog geen enkele reactie behalve een automatische ontvangstbevestiging?!?
En het gaat hier over een telefoniestoring. Uitgaand bellen naar vaste nummers lukt niet. Ik zie in het portaal van Voys wel de gekozen nummers (goed) staan, dus daar komen ze aan en er lijkt vanaf dat punt iets niet goed te gaan. Naar mobiel bellen werkt wel. Probleem is vanuit het niks ontstaan (ze passen zelf niks aan in de instellingen, ze zouden niet eens weten hoe) en ik heb dat de afgelopen maanden ook niet gedaan.
Wanneer kunnen we verwachten dat dit opgepakt gaat worden?! Want geen helpdesk, is nog erger dan een gescripte helpdesk. Ik neem ook aan dat de kosten voor telefonie (en het Bellen Vrij NL) gecompenseerd gaan worden, gezien ze hier nu al zolang geen echt gebruik van kunnen makenā¦?!
Klopt. Dat advies is hier al vaak gegeven: voor hinderlijke storingen altijd de helpdesk bellen. Daarvoor moet je natuurlijk kunnen bellen (maar goed, de meeste mensen hebben ook een mobieltje). Wel ook mailen en een ticket aanmaken maar de reactietijd daarop is soms langer dan een maand.
Soms lijkt een kaartje sturen sneller. Ergens snap ik het niet.
Voor Freedom zal imo het telefonisch 1:1 afhandelen veel duurder zijn dan medewerkers uit/thuis aan de mail te zetten en zo meerdere dingen kunnen die toch bij leveranciers* moeten worden uitgezet.
*Freedom zelf doet/levert geen eigen techniek.
Een aanvulling kan zijn om een simpele chatbox bij te plaatsen zodat ik (en anderen) niet aan de ālijnā hoeven te blijven hangen.
Verder als vaker benoemd, kan het openstellen van het ticketsysteem voor gebruikers - zoals Soverinās Zammad - ook van toegevoegde waarde zijn om ten minste te kunnen prioriteren.
Ik neem aan dat bij Freedom het gros van issues het doorschakelen van logistiek issues is en niet tot nauwelijks, inhoudelijke assistentie tot feitelijke inrichting. Voor dit laatste kan en de community een dankbare aanvulling zijn op vragen van āhoe moet/kan/doe ik ā¦ā.
Die Freedom Wiki was een VoIPGRID ding in Freedom sausje. Dus wellicht dat je het bij VoIPGRID kan vinden; https://wiki.voipgrid.nl/
En anders is er nog Web Archive.