Geen T-Mobile internet in segbroek

Na de overstap van XS4ALL nar freedom met T-Mobile prima internet, lekker snel en stabiel. Nu alleen is er geen internet meer. Bij freedom krijgen ze het niet voor elkaar om T-Mobile te mobiliseren om het op te lossen. Ja na 3 weken kan er een afspraak worden gemaakt met een monteur! Die komt dan weer een week later en kan het ook niet verhelpen. Er was wel even weer verbinding maar kan niet inloggen! Nadat de monteur langs is geweest geen verbinding meer! Blijkt een patchkast nog niet aanwezig te zijn ?!
Blijkt als ik nu kijk bij het bestellen dat T-Mobile een preorder is. Maar ben al wel overgestapt.
Wie heeft er een zelfde probleem in segbroek dan wel elders?

Begrijp ik nu dat je na overstappen, eerst wel en nu geen internet meer hebt ?
Ik neem aan dat je daar glas hebt, zie/heb je iets van - met wireshark: multicast/broadcast - verkeer op het glas ?

Eerst prima internet 1Gbp/s (tijdens de kortings periode) en daarna niks mee. Ook geen verbinding. Later wel verbinding van centrale naar modem (fritzBox 5530) alleen foutmeldingbij opzetten PPPoE verbinding. Alles geprobeerd met tel freedom aan de lijn. Na een check van een monteur van T-mobile blijkt er niks mis te zijn met de verbinding van centrale naar huis lokatie. Het licht komt prima door.
Alleen zou er geen patchpaneel/lade zijn voor Freedom - T-mobile. Dus nu hangt waarschijnlijk mijn kabel ergens ergens aan de ‘wilgen’.

Mogelijk dat iemand dan je kabel om/voor wat reden dan ook, heeft omgestoken. Hiervoor zal Freedom dan toch echt T-mobile aan het werkjasje moeten trekken.

Wat nog interessant kan zijn om te checken of er überhaupt iets met dat licht gebeurd.

Zover je bekend bent met Wireshark of packet tracing, log je router aan op/met http://fritz.box/support.lua waarna je ergens (halverwege) op " Packet traces" kunt aanklikken om een menu zien waarmee je data-verbinding kunt traceren.
Start vervolgens op de WebGUI de allereerste (1. Internet connection) voor een paar minuten; na gestopt te zijn, krijg je een file die met WireShark is te openen. Wanneer je daar allerlei inkomend roeptoeter verkeer ziet, weet je iig dat jijzelf wel tot in de centrale komt maar daar waarschijnlijk niet bent/wordt doorgepatched naar de BRAS-(router) van Freedom.

Mocht (je) dit allemaal te ingewikkeld zijn, leg je hoofd in de schoot van de zoete lieve Helpdesk.
Wel benieuwd hoe, of en waar jouw kabel in de wilgen is gekomen.
Suc6

Hier ook geen internet in Segbroek. De eerste keer 21 dagen geen internet sinds 18-11 en nu weer vanaf 22-12.

Probleem ligt bij Cambrium. Vooralsnog zitten ze er goed bovenop bij Freedom. Maar aangezien het een leverancier is, kunnen ze weinig zelf.

Hopelijk een ingebrekestelling oid richting Cambrium, want anders zie ik het niet snel goedkomen.

Succes daar