Geen TV (multicast) via Fibercrew

Sinds vandaag ligt TV er weer uit via FIbercrew in Lelystad. Ik dacht een storingsmelding te hebben gezien vanochtend, maar kan 'm niet terug vinden.

De Freedom pppoe verbinding heeft er ook even uit gelegen, die kwam weer terug, maar TV blijft zwart.

Daar staat inderdaad nog steeds een storingsmelding van open:

Ah, ok, hier gaat het om alle kanalen. (of in elk geval 1, 68, 69 en 80)
De storing is in elk geval hardnekkig, ik zie geen multicast verkeer op vlan4 langs komen als de animo aan staat.

Zojuist weer even getest, alles is nog steeds zwart hier.

Fiber Crew gaat er vannacht mee aan de gang.

Ah, ok. Ik heb hier alles gereset, incl de NTU en ik heb weer beeld. (sinds de laatste 5 min)

Wat opviel was dat ik voor de reset igmp v3 verkeer langs zag komen op vlan4 en daarna was het weer v2.

Dat is interessante informatie. Dat ga ik doorgeven aan Fiber Crew.

Normaal gesproken doen de Fritzboxen IGMPv3. Maar wat mij betreft kan het ook IGMPv2 zijn. Omdat geen enkele mogelijkheid die v3 biedt ook wordt gebruikt. Maar ik heb een FB wel eens op IGMPv2 gezet en dat deed het helemaal niet op het Fiber Crew netwerk.

Apart, hier heb ik een tijd geleden juist v2 moeten forceren om het werkend te krijgen.

Hmmm, sinds we weer beeld hebben slaat het beeld ± eens per 10-15 min vast.

De multicast-feed naar Fiber Crew heb ik vanochtend omgezet naar een statische, want het lijkt erop dat er verschillende IGMP-queriers met verschillende IGMP-versies de streams stoppen (en ook weer starten).

Volgens RFC 3376, sectie 6.6.2 zou dat niet mogen maar multicast blijkt helaas erg vaak nogal slecht geïmplementeerd te zijn. Meer fundamenteel moeten we eigenlijk geen laag-2 netwerken die administratief gescheiden zijn aan elkaar willen knopen. Alleen is interdomein multicast routing nog heel veel moeilijker.

Nou ja… ik ben heel erg benieuwd of dit helpt.

Bedankt, vanavond zal ik het eens testen.

Yup, ontvangst gisteren was stabiel. Bedankt.

Ah fijn om te horen.

Wat netjes weer teniet is gedaan door de software update vande Animo.

Ach ja, 30 min en ettelijke reboots van de animo en router later doet het ding het weer. Die ontvanger en CD zijn toch echt wel de achilleshiel van het alles in 1 pakket.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.