Ah, ok, hier gaat het om alle kanalen. (of in elk geval 1, 68, 69 en 80)
De storing is in elk geval hardnekkig, ik zie geen multicast verkeer op vlan4 langs komen als de animo aan staat.
Dat is interessante informatie. Dat ga ik doorgeven aan Fiber Crew.
Normaal gesproken doen de Fritzboxen IGMPv3. Maar wat mij betreft kan het ook IGMPv2 zijn. Omdat geen enkele mogelijkheid die v3 biedt ook wordt gebruikt. Maar ik heb een FB wel eens op IGMPv2 gezet en dat deed het helemaal niet op het Fiber Crew netwerk.
De multicast-feed naar Fiber Crew heb ik vanochtend omgezet naar een statische, want het lijkt erop dat er verschillende IGMP-queriers met verschillende IGMP-versies de streams stoppen (en ook weer starten).
Volgens RFC 3376, sectie 6.6.2 zou dat niet mogen maar multicast blijkt helaas erg vaak nogal slecht geïmplementeerd te zijn. Meer fundamenteel moeten we eigenlijk geen laag-2 netwerken die administratief gescheiden zijn aan elkaar willen knopen. Alleen is interdomein multicast routing nog heel veel moeilijker.
Wat netjes weer teniet is gedaan door de software update vande Animo.
Ach ja, 30 min en ettelijke reboots van de animo en router later doet het ding het weer. Die ontvanger en CD zijn toch echt wel de achilleshiel van het alles in 1 pakket.