Geen verkeer na onderhoud 7 maart

Hoi,

zijn er meer die geen IP verkeer hebben na het onderhoud van 7maart? Ik heb wel mijn eigen IPv4 adres en ik kan de gateway pingen. Maar dat is alles.Dus DNS is bijv niet bereikbaar. Er lijkt dus een routering probleem te zijn. ik zit in omgeving Amsterdam

Max

Via welk netwerk en belichter? Ik heb hier (e-fiber/fiber operator) wat packetloss ervaren tijdens het onderhoud, maar meer niet. Ervaar je zowel problemen op IPv4 als IPv6? Router en eventueel ONT al even herstart?

Hoi, licht via KPN. Omdat ik wel mijn gateway IP kan pingen is mijn (licht)verbinding in orde denk je ook niet? Het is het medium en dat lijkt dus te werken. Ik heb het wel herstart, maar dat maakt helaas niets uit

Anders maar wachten tot 10 uur totdat de HD opengaat van freedom

oh en ja ip6 en ip4 hetzelfde. Dus pppoe werkt dus ook

solved. om een nog o duidelijke reden was de default route op mijn router verdwenen na onderhoud. Dat moet ik dus uitzoeken waarom. dat op mijn openwrt gebeurt

Je bent hoogst waarschijnlijk van BRAS verwisseld. Mogelijk dat OpenWRT het IP(v6) adres als next-hop gebruikt en niet opnieuw heeft ingesteld.

Het is beter om een interface-route te gebruiken in deze.

1 like

dat is een goede tip! tot mijn verbazing zag ik het gateway ip adres tot twee keer toe veranderen. routing koppelen aan de interface is sowieso de juiste aanpak.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.