Geluid en vervolgens beeld nederlandse zenders hapert

het geluid van Nederlandse zenders, npo en commerciële zenders, doet het eerst goed. Maar na een paar ogenblikken hapert het, en blijft ook het beeld stilstaan. Het geluid bij bijvoorbeeld BBC en Belgische zenders doet het prima. Geen problemen.
Ik heb glasvezel. Internet, aminobox en stroom eraf gehaald en na halve minuut weer aangesloten: geen succes.
Helpdesk van Canal digital laat weten dat ik bij Freedom moet zijn.

Ook de Fritzbox opnieuw gestart?

Wat zei de Freedom helpdesk ?
… zover die wat gezegd heeft en/of bereikbaar is/was.

Sws is het raadzaam om andere switches en ter diagnose ook je WLAN even af te koppelen. Die zaken kunnen kunnen soms zorgen dat het netwerk softwarematig over de kop gaat. M.a.v. probeer alleen de Amino op je netwerk actief te hebben. Mogelijk kan het herpluggen van (een andere ?) kabels iets oplossen want soms kan een ader of connector gaan “zweven”. Dit zweven kan dan zorgen dart de doorvoer niet voldoende is waardoor het geluid wel kan werken en het beeld (dat meer perfomance vraag) dan gaat haperen.


Los hiervan wil ik opmerken dat het mij wat raar aandoet dat Canadigitaal een “kastje muur” gaat doen.

Na haperen wordt alles vaag…

Kan je op de vage tekst klikken om hem zichtbaar te maken?

Dat is toch niet raar? In het geval dat je bij Freedom tv hebt afgenomen is het toch wel een logisch eerste aanspreekpunt, toch?

Goh, ik ben al lang blij dat ik wat kan lezen hier. Twee van de vier apparaten die ik gebruik geeft de Discourse meuk problemen.

Tweakers en andere forums kunnen het wel, waarom kan dan dit forum niet met “oudere” browsers omgaan!?

De melding is: “Helaas is uw browser te oud om op deze website te kunnen werken. Upgrade uw browser om rijke inhoud te kunnen bekijken, u aan te melden en te antwoorden.”

Ik ben nog geen site tegengekomen die aangeeft dat mijn browser te oud is. Alleen Discourse sluit mij uit.

Eens tijd dat er naar een andere software gekeken gaat worden die leden niet uitsluit. Dit is niet de eerste keer dat dit hier zo is.

Ik kom uit een (denk)wereld waar één aanspreekpunt de klant terzijde staat wanneer die een gestackt produkt afneemt. Nu heb ik geen TV-dienst dus ik weet niet of dit hier & daar “normaal” is. Wmb betreft zou het handiger zijn dat CD dit achterom terugkoppelt aan Freedom die dan automagisch contact opneemt met de klant. (maar goed dit is weer zo’n discussie die gaat over belevingen, dus laat ik het hier bij).

1 like

Is dat specifiek Discourse die blur tekst bij jou vaag houdt ?
:rofl: goed om om te weten… grapje

Inzake forum software is er idd een nieuwe fase aan het ontstaan dat die evolueert. Ik moet zelf zeggen dat Discourse mij hier en elders, prima bevalt. Vooral als je wat gewend bent aan html en markdown, ga het fluitend door het leven. Verder is in de achtergrond, Discourse een de-facto standaard aan het worden die veel beheer, eenvoudiger maakt.

1 like

Ik zag in dit topic enkele tips die mogelijk kunnen helpen. Kan je dit proberen?

Ik had vorige week precies hetzelfde. Zenders 1 t/m 10 met dat probleem, rest niet. Helpdesk gebeld: geheugen FritzBox is volgelopen. Oplossing FritzBox van de stroom af (stekker eruit), tiental seconden wachten, stroom er weer op, wachten op intenetverbinding. Daarna werkte bij mij alles weer prima.

Je schrijft niet waar je stroom af hebt gehaald. Stroom van de Aminobox had ik ook al geprobeerd voordat ik helpdesk belde, dat hielp niet.

Da geheugen op de FritzBox zou zijn volgelopen, lijkt mij buiten dat een soort van n00b uitleg te geven om niet te hoeven vervallen in details, onzin. Benieuwd waarop dat dan is gebaseerd of uit is vastgesteld.

Dat terugvallen naar 100mbit op poorten van de Fritzbox heb ik ook met enige regelmatig. Helaas kan ik nog geen patroon ontwaren. Wat ik nu doe is mijn aan de Fritz gekoppelde Netgear monitoren of die eternet-poort echt draait op 1Gbit dmv ProSafeLinuxgithub>. Lukt poort reset (auto → 100mbit → auto) niet, dan moet ik de kabel (laten) uit&innemen. Ws is dan de “scheidings-transformer”* in de Fritzbox op holgeslagen. Door fysiek de RJ45-kabel uit te nemen, wordt die stroomloos gemaakt om daarvan te resetten.

*Ik krijg het gevoel dat de Frizbox’en met Gbit een structurele productie-fout t.a.v. de Ethernetpoorten heeft die onder bepaalde condities - fysiek - over de zeik gaan. Een software reset, maakt bij de Fritzbox niet de ‘balun’ offline (gecheckt met scope).
Ik maak dit mee op de 7390/7490 en nu dan de 7590. Eéń keer in de zoveel tijd schakelt dan een poort ad-random terug naar 100mbit wat vervelend als dat ‘toevallig’ de direct op de NTU gekoppelde WAN poort is … … en dan vooral de illusie hebben dat je op 1Gbit draait.
Een debug/diagnose via suppor-lua op de Fritzbox geeft nooit enige indicatie aan informatie. Helaas staat AVM niet meer toe on zelf in de Fritzbox te kunnen grutten. Vroegûh deed ik met Telnet een check en vervolgens met een ifconfig down/up en was het probleem vaak opgelost.

Een POR heeft ook als resultaat dat de boel fysiek wordt gereset.
Vanuit een helpdesk bezien, daarom altijd: 1. stroom eraf, 2. alle RJ45 kabels laten uitnemen, 2. RJ45-WAN kabel plaatsen, 3. stroom op de Fritzbox, 4. wachten totdat stabiel (lampjes) en pas daarna het RJ45 LAN aansluiten met bvk alleen het bewuste apparaat dat storing zou hebben.

Dank jullie reacties. De tips om de fritzbox van de stroom te halen waren in dedd roos. De zenders doen het allemaal weer.

Bij ons hapert het beeld elke twee minuten, gedurende vijf seconden. Zojuist overgestapt naar glasvezel, omdat deze problemen zich permanent voordeden met de DSL koperlijn. Splinternieuw modem (FritzBox 7590). Opnieuw starten en stekker eruit lijkt me niet meer de oplossing voor mijn situatie.

Ik kan nu alleen maar concluderen dat dit aan het Amino kastje ligt. Dit is nog niet vervangen. Het signaal komt nu via de glasvezel binnen, dus zou het probleem niet meer kunnen zijn. Internetsnelheid en kwaliteit is namelijk prima.

Ms moet je de Amino resetten die misschien nog wat “nalatenschappen” heeft bewaard van/voor de oude situatie. Ik denk aan niet meer bereikbare (service) ip/mac adressen samenhangend met je oude aansluiting.
Check ook of er niet toevallig ergens een (netwerk)apparaat is, dat in de weg zit (devolo’s, switches of software die periodiek als een gek je netwerk platscant).

Indien het patroon consistent is en je technisch dat kunt/wilt, kun je op de Fritz een netwerk trace starten (http://fritzbox/support.lua) dat meer inzicht kan geven. Mogelijk dat - ik ken/heb dat ding verder niet - is er iets van aan systeem/performance log in de Amino.

Heb je de poort van de fritz waar de amino op aangesloten zit al vast gezet op 100 MB, dat lost zeer veel van de problemen voor zeer veel mensen op.
Om een of andere vage reden heeff de Amino nogal eens problemen met een 1GB LAN aansluiting.

1 like