Geluid hapert op alle zenders

Het geluid van tv zenders hapert. Meerdere keren per avond valt het geluid een paar seconden weg. Zijn er meer mensen die hier last van hebben. Heb een Samsung Smart tv.
Groet,
Fred

Met Amino?

Dat ding zo snel mogelijk naar zolder en de CD APP op de smartTV of ChromeCast gebruiken. Dan zijn dat soort problemen over.
Freedom zou een goedkoper abonnement moeten bieden zonder de Amino box. Dat ding is een ramp.

Er zijn op veel plekken problemen met de doorvoer van het signaal van Canal Digitaal vanaf hun servers tot aan de TV thuis. Bij ons heeft het ongeveer anderhalf jaar geduurd voordat het signaal echt goed door kwam en de meest dramatische fouten van de Amino verholpen waren, maar wij hebben nu al een hele tijd geen problemen. Multicast (live kijken) en Unicast (begin gemist, uitzending gemist, opnames) werken allemaal prima. Het kastje reageert ook gewoon vlot (staat wel alleen maar onder stroom wanneer we het gebruiken, dus nooit op standby). Wij hebben zelfs de kabel van de Amino aangesloten op een Wifi (mesh) repeater van Fritz en ook dat gaat zonder problemen (hoewel de installateur betwijfelde of het wel zou werken).
Wij hebben (voor de slaapkamer) ook een Chromecast, en dat werkt natuurlijk ook. Maar je mag maar een beperkt aantal gelijktijdige verbindingen met browser, app of Chromecast open hebben en daarbij telt de Amino niet. Dus dat scheelt!
De Amino krijgt hier veelvuldig de schuld van slechte TV ontvangst maar de oorzaak van de haperingen zit bijna altijd ergens anders, en meestal zit die bij de servers of de glasvezelverbinding, en niet bij de consument in huis (wifi, router, of Amino).

En daar heb ik met de APP allemaal geen last van. Het feit dta je de FriitzBox regematig een POR moet geven om de boel weer ana de praat te krijgen geeft al aan hoe belachelijk het systeem in elkaar zit. Iets met memory leaks denk ik. Maar zo is er dus veel meer met de Amino en de rest van het systeem.

Als je je Fritzbox regelmatig een POR moet geven dan is daar al iets niet in de haak. De mijne blijft gewoon weken- of maandenlang draaien (en het draadloze wifi punt met kabel naar de Amino ook) en wordt zelden herstart behalve na een software update. Die dingen zijn normaal gezien erg stabiel, maar als je verbinding niet helemaal goed is dan kan dat misschien problemen geven. En als het live TV kijken via de Amino niet goed (of helemaal niet) werkt dan is dat ook een teken dat er iets met je verbinding niet goed is. De Amino maar afdanken omdat de multicast (live) verbinding niet goed werkt is symptoombestrijding. Je kan via de app of een chromecast misschien (via unicast) wel goed TV kijken, maar daarmee is het technische probleem met je verbinding niet verdwenen. Freedom moet dit kunnen oplossen, in samenwerking met wie het glas beheert en de knooppunten waar het signaal langs moet.
Het enige wat ik wél doe is met een draadloos schakelbaar stopcontact de Amino aan en uit zetten (aan om TV te kijken, uit op alle andere tijden, om stroom te besparen).

Er is helemaal niets mis met de verbinding. Met d XS4ALL/KPN box was het geen enkel probleem op precies dezelfde verbinding.

Doen ze niet, de enige reactie die je van de helpdesk krijgt, is doe maar een POR. Probleem opgelost (voor een paar weken).

Ik was en ben helemaal klaar met die troep. Ik ga daar geen tijd meer aan besteden.
De APP werkt goed genoeg. Is hier en daar wat UI betreft ook een ramp, maar er is mee te leven.

Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn, een dagelijkse POR. Mogelijk werkt het daarom bij jou prima, niet omdat bij jou de verbinding wel in orde zou zijn. Maar opstarten Amino duurt erg lang, dus wat mij betreft ook geen oplossing.

Ik dacht dat je de Fritzbox een por moest geven. Maar het is dus de Amino?
Je kan ook gewoon met een timer de Amino uitzetten tijdens de periode dat je toch slaapt.
De Amino wordt in stand-by nog gewoon warm wat betekent dat hij (te)veel stroom blijft verbruiken.
Daarom zetten wij hem alleen aan wanneer we TV gaan kijken. Duurt even maar dat is een kwestie van 5 minuten van te voren al aanzetten. (Dat doen we met de Chromecast net zo.)

Hier hetzelfde probleem. Al twee jaar is dit een probleem en CD en freedom lossen dit maar niet op.
Wat wel eens wil helpen is even van zender wisselen en dan na 5 seconden weer terug naar je vorige zender. Dan blijft geluid wel goed zonder dat het meerdere keren wegvalt voor enkele seconden.

Dit klinkt als een probleem dat wij ook hadden. De multicast streaming komt niet goed door, en wanneer het hapert verliest de Amino het contact met de stream en na een tijdje probeert hij dan weer bij de stream aan te sluiten en werkt het weer even. Het even wegzappen doet hetzelfde: wanneer je terugzapt vraag de Amino weer om de stream door te krijgen.
Dit probleem zit in de schakels in het netwerk vanaf de servers van Canal Digitaal tot aan jouw router thuis. Dit is door Freedom (en de glasvezel-beheerders) op te lossen. Het heeft bij ons ongeveer anderhalf jaar geduurd, maar nu is het alweer bijna een half jaar goed.
Dit is een specifiek probleem voor de live multicast verbindingen. Met unicast (bij begin-gemist of pauzeren, bij gebruik van de app, website of chromecast) doet het probleem zich niet voor omdat dit TCP gebruikt (met voortdurende handshaking).

Dank jullie wel voor de reacties, helaas hebben ze niet tot een oplossing geleid. Het was veel erger, nl zowel beeld als geluid haperde. Het beeld is nu gelukkig goed, Freedom heeft toen ieen aanpassing gemaakt in de internetverbinding. Ben bang als ze eraan gaan rommelen dat ik ook mijn beeldprobleem weer terug krijg.
Ik heb uiteraard wel een ticket aangemaakt enkele weken geleden, tot nu toe zonder resultaat.
Fred