Geluid synchroniseren

Mijn geluid loopt niet synchroon met beeld op tv

Hoi,

Soms helpt het al als je het tv kastje even opnieuw opstart.
Ook kun je op het canal+ kastje en vaak ook op je tv een vertraging instellen voor het geluid.
Misschien dat dat voor jou de oplossing is.

Goedemiddag allemaal,

Sinds de aanschaf van mijn Smartv Philips the One (Android) heb ik bij de TV-uitzendingen last van het niet meer synchroon verlopen van het geluid: het geluid is net wat sneller dan de mondbewegingen op de tv.

Bij Netflix, HBO en Youtube is het WEL lipsynchroon. Ik gebruik overigens geen Amino-kastje er niet meer tussen omdat ik vanaf de Fritzbox direct het netwerkkabel in de Smarttv heg gedaan. Zou anders niet weten hoe de Amino zou moeten worden aangesloten omdat er slechts 1 netwerkaansluiting op zit en niet werkt als een switch.

Ik heb de vragen die zijn gesteld bekeken maar kwam dit probleem niet tegen.

Groet,

Kees

Hoi,

Helaas is het bij apps draaiend op de tv altijd een beetje lastig.
Een aantal tips:

  • Schoon het geheugen van de tv op (ruim niet gebruikte apps op).
  • Leeg de cache van de CANAL+ app bij de instellingen van de apps in Android.
  • Verwijder de app en installeer opnieuw.
  • TV een keer echt uit (van de stroom af) en na 30 seconden weer opstarten.
  • Forceer het sluiten van niet gebruikte apps.
  • Kijk of de TV voorzien is van alle updates voor Android.
  • Stel QoS in op je router/modem, geef prioriteit aan streaming.

Dit effect heb je soms als het geluid niet via dezelfde lijn loopt als het beeld.
Als je bijvoorbeeld naar een losse versterker gaat.

Ik heb voor de Amino ook een aparte kabel naar mijn fritzbox.
En voor de rest in de kamer, ligt er een switch achter de tv.
Een switch in de netwerkkabel van de Amino zetten kan, maar dan wel een type dat daarvoor geschikt is.
Met een gewone switch krijg je storing.

Dank voor je reactie: ik heb dit inderdaad al enkele keren gedaan, ook de vertragingsinstellingen veranderd, helaas zonder resultaat. Let wel: Netflixs e.d. werken prima.

Dank voor je reactie. Het blijft wel raar dat Netflix e.a. streamingsdiensten geen problemen in het geluid geeft, maar alleen TV-uitzendingen, zowel live als terugkijkend.