Geluidsniveau verhogen

Na instellen blijkt dat het Max volume lager is dan voorheen. Hoe kan ik het Max niveau aanpassen?

Ik ervaar ook een lager volume op de HDMI.
Het is meer als 12dB minder dan andere apparaten.
Een instelling heb ik ook niet kunnen vinden.

Hi Folks.
Misschien staat het geluid van de TV te laag ingesteld.
Groet Jannux.

Nee, geluid van tv en box beide op Max.

Maar bij mij opgelost door via het menu de box te restanten. Onmiddellijk daarna veel meer volume.

2 likes

Hoi Erres.
Dat is een tip. Fijn dat het hiermee opgelost is.
Groet Jannux.

Voor de TS is het hiermee opgelost; maar ik kwam met hetzelfde probleem via de zoekfunctie hier terecht en mijn oplossing was toch iets anders. Het volume van de box stond inderdaad nog te laag maar de AB volumeknoppen werkten ondertussen alleen voor de TV.

De manier om de box alsnog op standje 100 te zetten is door de afstandsbediening weer even te ontkoppelen van de TV, volume naar 100 op de box, en weer opnieuw koppelen. Het ontkoppelen ‘jat’ ik even uit een ander topic:

“… kun je hem resetten door de knoppen 1 en 6 in te drukken tot de tv standby button oplicht en daarna 996 indrukken”

Mark

1 like

Resetten met knoppen 1 en 6 werkte in eerste instantie niet, lukte pas nadat ik ontvanger had gereset.

Bert

1 like

Dat is wel vreemd want de ontvanger communiceert helemaal niet met de afstandsbediening. De AB stuurt wel (infrarood)-signalen naar de TV/ontvanger maar de AB ontvangt zelf niks.
Resetten van de AB is dus enkel het drukken op de juiste knopjes van de AB en staat helemaal los van wat de TV of de ontvanger doet…

Nou, in dit geval reageert de ontvanger niet op het signaal van de AB.
De standby button lichtte niet op en 996 indrukken had geen effect. Na controle bleek de ontvanger niet reset.
Had iets dergelijks de eerste keer dat ik ontvanger en tv probeerde te koppelen. Lukte de eerste keer half en bleef halverwege hangen. Ook toen reset, daarna lukt het wel.

Ik denk dat hier een kleine spraakverwarring is:
De code 996 gaat over het resetten van de AB, nadat die aan een merk TV gekoppeld is; zodat je weer het volume van de ontvanger kunt regeln (ipv de TV)
Het resetten van de ontvanger gaat via het menu van de ontvanger (of via de hardware reset-knop)

Hier is het ook gelukt.
Het volume naar de TV is hier ook weer normaal.
Was eerst wel op het verkeerde been gezet door de help pagina, omdat ik eerst :red_circle:996 drukte. @anon81296904

Geen spraakverwarring, heb misschien paar stappen niet duidelijk genoeg beschreven:

  • volgde de adviezen om het basis-volume te verbeteren, maar moest daarvoor eerst de koppeling tussen volume ontvanger en TV verbreken
  • dat bleek niet te werken, AB deed niet wat ie zou moeten doen. Geen oplichtende tv standby button na indrukken knoppen 1 en 6, geen reactie op 996, bij controle was de koppeling ook niet verbroken. Stappen nog eens herhaald, weer geen reactie.
  • zag de reactie van Erres en heb via het menu de ontvanger reset, in eerste instantie om te proberen of dat het probleem oploste, maar dat had nauwelijks effect op het volume
  • nog eens de stappen gedaan om te ontkoppelen via de AB en toen lukte dat wel.
1 like

Vanmorgen even de kamer uit voor een sanitaire stop, bij terugkomst bleek ontvanger bezig te herstarten. Geen idee waarom. Update misschien?
Geluidsvolume was daarna weer laag, heb de procedure met resetten weer opnieuw moeten doen.
Zou wel prettig zijn als apparaat mijn voorkeuren onthield…

Ik ervaar enorme volume verschillen tussen normaal tv kijken en uitgesteld/opnames kijken.

Wat is daar aan te doen?

Het geluidsniveau aanpassen op de TV-ontvanger aanpassen naar maximaal voordat je de afstandsbediening koppelt.

Als je dat al hebt gedaan, ontkoppel eerst de afstandsbediening, verhoog het volume op de TV-ontvanger en koppel dan de afstandsbediening. Dit wordt beschreven in dit topic.

1 like

Dank je wel.
Ik dacht dat ik dat al gedaan had (toen ik deze amino ontving). Maar het geluidsniveau stond halverwege.

1 like

@Eric : mooi dat je het volume weer op niveau hebt. De suggestie is al opgenomen in de Wensenlijst.

Dat zal best, maar bij sommige dingen zoals updates gaat het weer naar 50%
Ik laat het maar even zo.
Gewoon een gevalletje kinderziekte in een nieuw model ontvanger.

Klopt het dat het geluid op geen enkele zender via Amino Aria A710 in Dolby D/AC3 wordt uitgezonden. Ik krijg alleen BBC First in Dolby D.
Ook de de films en series via on demand krijg ik niet Dolby Digital. Ook mis in het menu audiosynchronisatie/lipsync. Geluid loopt nl. niet helemaal synchroon met het beeld.