Glasvezel compleet plat

Hallo zit hier in postcode 1094 en sinds 19:00 uur ligt opeen de glasvezel eruit.
Meteen modem herstart zonder eerst de log te bekijken.
Alles even losgekoppeld en weer vast gemaakt.
Ik heb een 5490 met glasvezel meteen erin.
Weet niet of je glasvezel zou kunnen zien branden zoals met optical audio aansluiting ?

Uit wanhoop een twit……x account aangemaakt waar ik nu al spijt van heb om te kijken of daar iets gepost was :joy:.

Kpn gebeld, tis hun netwerk, maar die konden me echt niet helpen sinds ik geen klant ben, wat ik al verwachtte maarja nooit geschoten altijd mis.
Buren hebben glasvezel van kpn maar blijkbaar werkt het bij hun nog wel al wist hij het niet zeker.

Heeft iemand misschien nog een andere tip ?
Is er iemand anders in Amsterdam Oost die er toevallig ook uit ligt ?

Dit lucht in ieder geval ook al op.
Bij voorbaat dank.

Nooit, maar dan ook echt nooit (!!!), in een glasvezel kabel kijken of er licht te zien is. Dit is een laser die permanente schade aan je oog kan veroorzaken. Je kan eventueel met je telefoon een foto maken die de kabel “in kijkt”. Je kan ook inloggen op de Fritz!Box via http://fritz.box, op de status pagina kan je ook zien of er licht is. Dit sluit overigens nog niet een defecte SFP of FB uit.

In de Fritzbox kun je zien of de fiber er uit ligt of het internet.

Met de glasvezel er uit halen heb ik slechte ervaring.
Na een paar keer moet je poetsen.
Als die naar -10 dBm gaat werkt je verbinding niet optimaal, volgens mijn belichter.

5490 Fiber info

Dat is de reden dat ik nu deze cleaner in de kast heb liggen.
Pas op: Ik betaalde ongeveer een tientje, ze verkopen ze ook voor enorme prijzen

Verder kun je ook nog kijken bij Freedom Internetstoring of service uitgevallen? Huidige problemen en storingen | Allestoringen
Als je een KPN lijn hebt kijk dan ook daar op de site.

Ik heb -40dBm of zoals de freedom mederwerker zei “heel duister”.

Er was nergens een melding van een storing op kpn of storingsmelder punt nl sites ook niet.

Wel heel fijn dat ik om 9:15 proactief word gebeld door freedom (naam medewerker ff kwijt) die dan al weet dat de kpn dit moet oplossen maar nog 1 officiele vraag moet stellen voor kpn.

Nu wachten op een appje van de kpn monteur.

1 like

Je kan eventueel met je telefoon een foto maken die de kabel “in kijkt”.

En ook dit liever niet doen. De sensor in je telefoon kan in sommige gevallen dan ook defect raken.

1 like

Zelfde hier in Nijmegen: KPN-netwerk, fritzbox 5490, -40dBM. Glasvezel hield er gisteravond rond 19u plotseling mee op. Ik heb vanochtend met Freedom gebeld en zij hebben een ticket aangemaakt bij KPN. Dus ook hier is het afwachten.

Vreemd dat het een landelijk probleem betreft.

Edit: net gebeld door KPN voor een afspraak, zij komen maandag langs om de verbinding door te meten. Heb maar aangegeven dat er meerdere personen verspreid over het land zijn met dit probleem.

Edit 2: FRITZ!OS is 7.29 dus up-to-date.

Ik nog steeds niks, mijn buren hebben glasvezel van kpn ga zo toch ff kijken wat hun status is.
Ik neem aan dat we aan dezelfde centrale zitten.
Of kan dat zomaar zo zijn dat ik met een aansluiting uit nijmegen in een knooppunt zit en niet met de buren ?

Heel weekeind geen internet brrrrrrr.

Naja dan maar een kopje wifi bij de buren lenen.

Net nog even contact gehad met Freedom en zowel zij als KPN denken vooralsnog dat het probleem in de wijkcentrale zit. Afwachten op de meting van maandag dus.

Maar in een grote stad maandag pas meten kom op zeg………

Loslaten………ademen.

Als het een compatibiliteits isseu is met de 5490 dam zo een andere wel werken ?

Hoe werkt een lijn meting ? Kan een lijnmeting laten zien dat er gren licht is (terwijl dat wel zo is) door een kapotte of incompatible modem ?

Dan ren ik naar de mediamarkt voor een andere fritzbox. Weekend zonder kinderen en dan geen internet :joy:

Idd, indirecte waarneming kan door de vezel op een vel papier te richten en daar je telefoon bij houden of je een vlekje op het papier ziet, afhankelijk van de golflengte geeft wit of zwart het beste resultaat.

Het enige wat ik weet is dat ze geen meetwaarden terugkrijgen van de wijkcentrale hier. Op basis daarvan verwachten ze dat er een probleem met de KPN infrastructuur is, en niet met het modem.

We hebben het ooit ook met een iPhone geprobeert, die had een filter.
Die zag het licht niet. Niets zien, wil niet zeggen dat het veilig is.