Zaterdag 3 mei kreeg ik bericht van ODF dat mijn glasvezelaansluiting gereed was.
5 mei heb ik bij Freedom glasvezel besteld.
Alleen hoorde ik vandaag van iemand van het bestuur dat de kabels beneden in de flat nog steeds niet aangesloten zijn. Heb het inderdaad gezien en er is een hele bos losse kabels.
Ik heb vanmiddag ook een mail naar Freedom hierover gestuurd, hoe nu verder, want ik zit er een beetje mee.
Uiteraard wil ik niet dat de monteur straks voor niks komt.
niet de eerste met een soortgelijk probleem.
Er is aardig wat over deze kwestie te vinden, onder andere in de volgende items (maar zoek gerust verder) :
Even (mogelijk) voor sorteren op het antwoord in de mail.
In eerste instantie zou ik je willen zeggen dat ik snap dat je er mee zit, maar weet dat je de goede stap hebt gezet om contact op te nemen met Freedom. We kunnen dan naar aanleiding van de e-mail dieper op de situatie in gaan en kijken of er nog stappen genomen moeten worden voordat we kunnen leveren.
Een kleine achtergrond over het bestel proces. Op het moment dat wij een seintje hebben gekregen van de belichter en netwerkleverancier dat wij een verbinding kunnen leveren, dan zou de verbinding ‘klaar’ moeten zijn om op locatie afgeleverd te worden.
Wat wij dan kunnen doen is de bestelling ook bij de belichter (en netwerkleverancier) doen en deze gaan er dan voor zorgen dat alles daadwerkelijk “klaar voor aansluiten” wordt gemaakt. Het kan dus zo zijn dat de netwerkleverancier wacht met het aansluiten van de bos kabels tot er bestellingen zijn gedaan (en dat kunnen we op basis van de mail gaan bekijken).
Het kan dus zijn dat er niet alleen een installatiemonteur langs moet komen, maar misschien ook nog een monteur van de belichter of netwerkbeheerder om het netwerk “klaar” te maken.
Zelf als er alleen een installatiemonteur langs komt en die constateert dat de verbinding nog niet klaar zou zijn, dan kan deze contact opnemen met Freedom en zullen we dit verder bij de netwerkbeheerder en belichter gaan najagen.
Het is altijd verstandig om gebruik te maken van de overstapservice bij Freedom. Het kost niks extra en zorgt ervoor dat je bij onvoorziene omstandigheden nog steeds wel gebruik kunt maken van de oude verbinding van de vorige provider. Het signaal schakelt pas over wanneer we een datasessie zien op de Freedom verbinding.
Je vraagt of iemand er ervaring mee heeft. Ja… Freedom. En omdat eigenlijk alle situaties verschillend zijn (en ja… er zijn ook een heleboel overeenkomsten) is het altijd goed om wanneer je vragen hebt over dit soort situaties, contact op te nemen met Freedom. Zo kunnen we hopelijk de zorgen (volledig of gedeeltelijk) wegnemen.
Iedereen heel erg bedankt. Aan het antwoord van Bastiaan heb ik denk ik ook echt wel wat, want daar begrijp ik uit dat Freedom er als het nodig is achteraan gaat.
Ik heb voor de zekerheid vandaag ook de helpdesk gebeld. Daar kreeg ik uiteindelijk het advies om ODF te bellen.
Dat heb ik gedaan: eerste reactie was dat er glasvezel ligt. Toen ik vertelde van de bos losse kabels in de kast in de keldergang kreeg ik te horen dat er nog op de wijkkast aangesloten moet worden en dat daar nog wel wat graafwerk voor nodig is.
Wonderlijk dat zowel bewoners als providers bericht krijgen dat er aangesloten kan worden.
Ik vindt het overigens wel vervelend dat ik het gevoel krijg dat ik Freedom op kosten jaag terwijl ik hier eigenlijk niks aan kan doen.
Maar ik begrijp wel dat ik nu even niks meer hoef te doe en even af moet wachten.
Ik heb overigens ook geen haast, maar ik dacht we moeten toch een keer over, dan is het maar klaar.