Google als extern telefoonboek configureren geeft fout bij synchroniseren

Ik probeer al tijden Google contacts als extern telefoonboek te configureren. De eerste stappen lijken goed te gaan maar het gaat mis bij de synchronisatie van de adressenlijst. Heb al contact met AVM gehad, maar krijg geen inhoudelijk antwoord. Misschien dat iemand meer weet?

  1. Ik maak een extern telefoonboek aan en maak de koppeling met Google. Resultaat is de melding “Het delen van het Google-telefoonboek is geslaagd” In het rijtje met toegang derden bij Google staat AVM nu ook. Krijg bij de FRITZ!box ook de lijst met labels te zien die ik binnen contacts gebruik.
  2. Klik daarna op synchroniseren en krijg melding " FRITZ!Box is bezig het telefoonboek bij te werken" gevolgd door “Het bijwerken is niet geslaagd. Controleer de gebruikersgegevens.(248)” Foutcodes kunnen ook zijn 22 of 26, maar ik heb ook wel eens de melding “Het bijwerken is geslaagd”. Netto resultaat is echter dat het telefoonboek leeg is.

NB: ik gebruik 2FA voor Google, maar heb een hele trits andere toepassingen die wel gewoon toegang hebben tot Google Mail, Contacts en Agenda

Model: FRITZ!Box 7590 FRITZ!OS: 07.29

Ws zal je het telefoonboek (statisch) via APP-password toegang moeten verlenen.

Van de kant van de FRITZ!box wordt geen wachtwoord opgeslagen. De FB genereert een code die je bij Google gebruikt om de koppeling op te zetten. Als de browser al niet aangemeld is bij het Google account moet bij het selecteren van het juiste Google account ingelogd worden met het gewone wachtwoord, maar dat wordt niet opgeslagen in de FB. Misschien dat als CardDAV wordt gebruikt met Google dat dan APP werkt. Ga ik proberen.

Yes! CardDAV werkte. De instellingen die ik gebruik:

  1. Aanbieder: CardDAV
  2. Internetadres van de CardDAV-server: https://www.googleapis.com/.well-known/carddav (zie hier)
  3. Gebruikersnaam: YOU@gmail.com
  4. Wachtwoord: een APP password

Nou even kijken of het blijft werken!

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.