Google Contacten in telefoonboek Fritzbox 5490

Deze week overgestapt van XS4ALL (Fritzbox 7581) naar Freedom (Fritzbox 5490). Mijn Google Contacten had ik bij XS4ALL via de instructie van AVM https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-5490/knowledge-base/publication/show/1348_Telefoonboek-van-een-onlineprovider-gebruiken/ in het telefoonboek van de Fritzbox staan. Ik gebruik Fritz Fon telefoons. De namen van de personen die ons bellen en die in Google Contacten staan, werden netjes in het scherm van de telefoons vermeld. Maar nu niet meer bij Freedom. Kan iemand mij de gouden tip geven?

Fritz!Box heeft een ingebouwd telefoonboek. Dat is wat je nu ziet. Vraag in de Fritz!Box een extra telefoonboek aan en kies daar voor Google. Maak dat extra telefoonboek de default. Kan zijn dat de optie om het default telefoonboek te kiezen in de handset zit.

Dit had ik al allemaal gedaan en is prima gelukt. In de telefoons zie ik de Google contacten in het telefoonboek. Het probleem is dat bij inkomende gesprekken niet de naam van het Google contact in het scherm verschijnt. Terwijl het bijbehorende telefoonnummer wel in Google Contacten staat.

Ik weet nu waar het probleem zit! Als ik een telefoonnummer in het telefoonboek (bijv. Google Contacten) als ā€œNederlandsā€ nummer (bijv. 06-12345678) invoer dan wordt de bijbehorende naam WEL in de telefoon weergegeven. Doe ik de invoer wijzigen naar de ā€œinternationale notatieā€ (bijv. +31 6 12345678) dan krijg ik NIET de bijbehorende naam in de telefoon weergegeven. Het heeft dus te maken met de telefooninstellingen in de Fritzbox. WIE KAN ME HELPEN MET DE JUISTE INSTELLINGEN IN DE FRITZBOX 5490? Het is nu ingesteld door Freedom zelf.

1 like

Vandaag de loplossing gevonden van het probleem dat van in het telefoonboek (Google Contacten) staande contacten niet de naam maar het nummer wordt vermeld. De oplossing is: de Country code dient op 00 (eerste vakje) en 31 (tweede vakje) worden ingesteld. In de Fritzbox (5490) is dat te vinden via Telefony > Telefone Numbers > Line Settings: Location Information:

  • Country: Netherlands
  • Country code: 00 31
  • Area code: 0 met in het tweede vakje het netnummer zonder het cijfer nul

Ik heb Freedom een mail gestuurd met het advies om hun helpdesk pagina hierop aan te passen.

3 likes