Gratis 2 x FRITZ!Fon M2 DECT Is inmiddels verstuurd

Hallo, ik heb nog 2 werkende FRITZ!Fon M2 DECT handsets, incl. laders, inc.l originele doos beschikbaar, vind het zonde om ze weg te gooien. Stuur mij een bericht dan kan ik ze opsturen naar jou. Uiteraard betaal je wel de verzendkosten.
Groetjes, Maarten

3 likes

Let wel op of de accus niet een paar mm dikker zijn geworden als ze al wat langer gebruikt zijn.
Dan zou ik ze voor de veilighied maar vervangen. Ze zijn via o.a. fritzshop.nl te bestellen.

Heb je daar ervaring mee? En hoelang heb je ze dan in gebruik (gehad)?
De accu’s zijn relatief duur (€ 19,50)
Er zijn ook alternatieve accu’s te koop die goedkoper zijn (bijvoorbeeld € 7,25), maar ik heb geen idee wat de kwaliteit daarvan is.
(prijzen excl. verzendkosten)

Met de huidige wereldwijde vraag naar batterijen is het logisch dat … …

Daarnaast is het bedrijfsmatig lastig om voor alle modellen een zwerm batterijen op voorraad te moeten houden; die liggen daar maar de wachten totdat er een klant er een bestelt.

Vaak zijn namaakgevallen niet zo goed als de originele accu’s.

AVM zou zich lelijk in de vingers snijden èn uit de markt prijzen
als zij standaard slecht batterijen zouden leveren. Dus vermoed ik dat die wel goed zullen zijn.

Toevallig gisteren een test (uit 2022) bekeken:
met de originele accu viel een volgeladen M2 na meer dan 10 uur aan-Ă©Ă©n-stuk bellen pas uit; toen was-ie na ruim 5 uur weer vol.
( niet te vaak testen, hoor :wink: ; is slecht voor een accu - helemaal leeg trekken )

Maar dan moeten de AVM accu’s wel bijna drie (19,50 / 7,25) maal “zo goed” zijn als het goedkopere alternatief.

Mijn reactie ging er om of we rekening moeten houden dat de originele (dure) accu’s na verloop van tijd gaan opzwellen. Dat vind ik nogal verontrustend, daar ik vijf van die toestellen in gebruik heb!

Ongeveer een jaar of 8. Heb ook 6 toestellen, waarvan ik inmiddels alle 6 de accus heb vervangen omdat ze toch een klein beetje dikker waren geworden. Ik vertrouwde het niet meer. Het zijn wel Lithum accus.
Om die reden zou ik ook nooit de goedkope versie kopen, mij veel te brandgevaarlijk.
Er is met die ietsje dikker geworden accus niets misgegaan. Of dat ook met die goedkper versies zo goed zou gaan weet ik niet.

Dan maar wat duurder, altijd goedkoper dan het huis in de fik.

in accu’s gebruikt men een chemische reactie om energie op te slaan en weer vrij te geven (bij gebruik). Die materialen slijten. Dat levert dan weer restproducten op, die in die accu zitten. Dat zorgt er voor dat oude slijtende accu’s … …

Als het platte vlak van een accu duidelijk bol begint te staan, dan is een goede tip om het ding te vervangen.
Het is een glijdende schaal: een beetje minder vlak is niet meteen brandgevaarlijk; maar er is geen precieze maat te geven wanneer een accu zou kunnen ontvlammen.

Nieuwe accu’s kunnen er tegen dat ze nog aan de lader blijven zitten als ze vol zijn,
bij oudere accu’s meteen loshalen van de lader.

extra tip: trek een accu nooit helemaal leeg, dat versnelt de slijtage.

Heb ook nog een 10 jaar oude M2
Accu werd ook slecht na 7 jaar.
Die €19,50 valt dan best wel mee.

Mijn C3 heeft veel meer accu’s versleten.(NiMH)